Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@04:54:34 GMT

◄ معرفی رشته و مراکز آموزشی حوزه حمل و نقل

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۹۵۵۵

◄ معرفی رشته و مراکز آموزشی حوزه حمل و نقل

تین نیوز

گرایش حمل و نقل یکی از گرایش های اصلی رشته  مهندسی عمران  محسوب می شود و دارای نقاط مشترک زیادی با رشته راه و ترابری می باشد. این رشته را در یک تقسیم بندی کلی می توان به چهار قسمت کلی حمل و نقل دریایی – حمل و نقل ریلی – حمل و نقل هوایی – حمل و نقل جاده ای تقسیم بندی کرد.

حمل و نقل جاده ای شامل مدیریت سیستم­های حمل و نقل، مطالعه تولید، توزیع و جذب سفر، مکان­ یابی احداث پارکینگ­ها و کنترل ترافیکی

حمل و نقل ریلی شامل طراحی خطوط حمل و نقل ریلی بین شهری و درون شهری، برنامه ریزی ایستگاه ها و فواصل زمانی حرکت قطارها

حمل و نقل هوایی و دریایی شامل برنامه ریزی حمل و نقل هوایی و دریایی و طرح فرودگاه ها و بنادر

فهرست دانشگاه ها و مراکز آموزشی رشته های تحصیلی مرتبط با حوزه حمل و نقل بازار کار و آینده شغلی رشته حمل و نقل

مهندسین  حمل و نقل برخلاف مهندسین راه و ترابری که در خارج از شهرها مشغول به کار هستند، فعالیت خود را داخل شهرها انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی این گرایش میزان استخدام پایین تری دارد ولی به این دلیل که تعداد افراد متخصص در این رشته بسیار کم است اگر بتوانید تخصص و مهارت خود را در این رشته بالا ببرید استخدام به آسانی صورت می گیرد.

فارغ التحصیلان این گرایش معمولا فعالیت خود را در واحدهای ادارات مختلف راه و ترابری – معاونت حمل و نقل و ترافیک – شهرداری ها – سازمان های حمل و نقل ترافیک شروع می کنند.

از معروف ترین واحدهایی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند فعالیت کنند می توان به  وزارت راه و شهرسازی  – سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای – پژوهشکده های حمل و نقل – شرکت راه آهن – سازمان بنادر و کشتیرانی – سازمان دریانوردی – شرکت حمل و نقل و ترافیک تهران و بسیاری از شرکت های معتبر دیگر اشاره کرد که همگی به نیروی فعال و متخصص در این گرایش نیاز دارند

تفاوت رشته حمل و نقل و راه و ترابری

در گذشته به خاطر وجود وزارت راه و ترابری یک رشته و گرایش در گروه عمران با نام مهندسی عمران – گرایش راه و ترابری ایجاد شده بود که بعد از تغییر نام وزارت راه و ترابری به وزارت راه و شهرسازی این رشته گرایش حذف شد. منظور از راه و ترابری بیشتر به جنبه ساخت و راهسازی اشاره دارد و رشته حمل و نقل بیشتر به بخش بهره برداری و مدیریت زیرساخت های حمل و نقل می‌پردازد.

در این قسمت لیست مراکز عالی دارای گرایش های مربوط به رشته حمل و نقل در کشور ایران معرفی شده است.

لیست رشته های مرتبط با حمل و نقل در ایران دانشگاه های دارای رشته حمل و نقل

باید گفت به طور کلی رشته حمل و نقل در ایران به عنوان رشته مستقل وجود ندارد و تنها به عنوان گرایش حمل و نقل و زیر مجموعه رشته عمران در دانشگاه های محدودی ارائه می‌شود که لیست آن در ادامه ارائه شده است. تنها اخیراً در دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت مستقل دانشکده حمل و نقل تاسیس شده است که قبلاً بخشی از دانشکده مهندسی صنایع بوده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهندسی عمران حمل و نقل حمل و نقل و ترافیک وزارت راه و شهرسازی راهداری و حمل و نقل جاده ای شرکت راه آهن وزارت راه و ترابری راهسازی مدیریت زیرساخت حمل و نقل سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی شرکت راه آهن راهسازی حمل و نقل و ترافیک راهداری و حمل نقل جاده ای مهندسی حمل و نقل و ترافیک وزارت راه و ترابری کنکور سراسری انتخاب رشته گرایش حمل و نقل مدیریت زیرساخت رشته حمل و نقل راه و ترابری حمل و نقل وزارت راه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند از جمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن برگزار شد.

او افزود: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

او افزود: امسال اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهر‌ها و روستا‌های استان، خصوصاً شهر و روستا‌های ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی