Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:13:24 GMT

نهضت ملی مسکن فعالیت محوری دولت سیزدهم در استان‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۹۵۶۳

نهضت ملی مسکن فعالیت محوری دولت سیزدهم در استان‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را هدف‌گذاری کرده که در استان اردبیل نیز به تبع همین سیاست‌ها، ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان اردبیل طبق زمانبندی انجام شده است، تصریح کرد: از زمان شروع ثبت‌نام در این استان ۹۳ هزار و ۷۸۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه قرار است در چهار سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود، گفت: این واحدها شامل مساکن روستایی، تسهیلات پرداختی برای خودمالکین و مسکن تولیدی راه و شهرسازی است.

حیدری در مورد تأمین زمین افزود: در اکثر شهرهای استان در تأمین زمین مشکلی وجود ندارد و ما تنها در شهر اردبیل هنوز زمین مورد نیاز را تأیید نهایی نکردیم و تلاش می‌کنیم تا با نهایی شدن زمین واگذار شده عملیات ساخت واحدها نیز آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف مردم بوده و در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم در جامعه محسوب می‌شود که می‌تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

حیدری اضافه کرد: با عرضه مسکن ارزان قیمت تلاش می‌شود تا از یک سو از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف‌کننده نهایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن در اردبیل از سال گذشته آغاز شده و شرایط دریافت این واحدها ابلاغ شده است، بیان کرد: آورده اولیه برای ثبت‌نام متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است که تنها ۲۰ درصد متقاضیان این مبلغ را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در کنار تسهیلات بانکی و تخفیفی که دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه شهرداری‌ها و نظام مهندسی دارند، باید پرداخت منابع اولیه انجام شود تا سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن سرعت گیرد.

کد خبر 5566676

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی اردبیل نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم محبوب حیدری واحد مسکونی تسهیلات مسکن روستایی بازار مسکن بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت اردبیل روز خبرنگار آمار کرونا اربعین 1401 شیوع کرونا همدان قزوین راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن استان اردبیل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • (تصاویر) پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند
  • بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر پرند
  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ، ۴۰ میلیون واریز کنند
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد