Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز پنجشنبه با تحقیق درباره اتهامات جنسی علیه مقامات کلیساهای کانادا از جمله یک اسقف ارشد مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر پاپ در واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی رایزنی‌های مربوطه، پاپ فرانسیس اعلام کرد شواهد کافی برای انجام تحقیقات درباره تعرض جنسی اسقف [مارک] اولت وجود ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولِت» اسقف ارشد کانادایی که در سفر اخیر پاپ به این کشور او را همراهی می‌کرد از سوی دستیار خود که در سال ۲۰۰۸ دختری ۲۳ ساله بود به تعرض جنسی متهم شد.

این اتهام بخشی از دو پرونده قطور است که ۱۹۳ قربانی آزار جنسی علیه ۱۱۶ عضو جامعه «برادران مدارس مسیحی فرانسوفون کانادا» تشکیل داده‌اند. در حال حاضر پیشبرد این پرونده‌ها بر عهده یک قاضی حوزه «کِبِک» است.

دستیار اولت، او را «مهم‌ترین فرد در این پرونده» توصیف کرده است. در شکایت وی آمده است، اولت در مراسم شام «خیریه خواهران» در شهر بیوپورت استان کبک، مورد آزار قرار داده است و این اتفاق در حالی رخ داده که تا پیش از آن، این دو فقط چند بار یکدیگر را از نزدیک ملاقات کرده بودند.

به گفته این زن کانادایی، دو سال بعد در سال ۲۰۱۰ نیز که وی ۲۵ ساله بود، بار دیگر از سوی این اسقف اعظم مورد تعرض جنسی قرار گرفت و او تنها کسی نبود که چنین مشکلاتی با او داشت.

هشتم مرداد امسال، پاپ فرانسیس در سفر به کانادا در جمع خبرنگاران اذعان کرد که کشتار کودکان بومی در کانادا، «نسل‌کشی» بوده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان به خبرنگاران حاضر در هواپیمای خود گفت: «من از این واژه (در سفرم به کانادا) استفاده نکردم چرا که به ذهنم نیامد اما من واژه نسل کشی را توصیف کردم و من (از خداوند) برای این فرایند که نسل کشی بود، طلب بخشش کردم».

سفر پاپ فرانسیس به کانادا در حالی صورت گرفت که تقریبا یک سال از اولین کشف بزرگ یک گور دسته‌جمعی کودکان بومی در کانادا می‌گذرد. اولین بار در ۲۹ می ۲۰۲۱ (هشت خرداد ۱۴۰۰) اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی سابق در استان «بریتیش کلمبیا» کشف شد. سپس ۲۶ ژوئن، اجساد ۷۵۱ کودک بیگناه بومی در مجاور مدرسه شبانه‌روزی «ماریوال ایندییَن» در استان «ساسکاچوان» کشف شد.

کد خبر 698936 برچسب‌ها مسیحیت - پاپ فرانسیس اول کانادا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کانادا پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مردم و به ویژه قشر دانشجو در ایلام هم همصدا با دانشجویان سراسر کشور به حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا پرداختند و برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا را محکوم کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!