Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@15:06:03 GMT

کانون آلودگی و تمرکز صنعت در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۰۱۸۹

کانون آلودگی و تمرکز صنعت در تهران

به گزارش قدس آنلاین، علی روشنی درباره گشت و پایش واحدهای صنعتی توضیح داد: هر روز برای واحدهای صنعتی و خدماتی گشت و پایش انجام می‌دهیم. به هر واحدی که احساس کنیم در آن آلودگی وجود دارد، اخطار می‌دهیم تا با پیگیری اخطار مشکل آلودگی واحد خود را حل کند.

وی به وظیفه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران اشاره کرد و گفت: وظیفه ما پیشگیری و رساندن آلودگی به حد استاندارهای محیط زیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر صنعتی آلودگی‌هایی دارد اما باید استانداردهای محیط زیستی را رعایت کند یعنی یا به حد استانداردها برسد یا کمتر از استانداردها باشد.

روشنی با اشاره به بی‌توجهی برخی واحدها به اخطار و استفاده از روش‌های قضایی اظهارکرد: اگر آلودگی کمتر از حد استانداردهای محیط زیستی باشد، به هدف خود رسیده‌ایم اما اگر بیشتر باشد پس از اخطار پیگیری در صورت بی‌توجهی با استفاده از اقدامات حقوقی و قضایی واحد صنعتی را به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌کنیم یا براساس طراحی لیستی از صنایع آلاینده، باید مطابق با این لیست عوارض آلاینده را پرداخت کنند و آن را به حد استاندارد محیط زیست برسانند.

وی درباره واحدهایی که مورد گشت و پایش قرار می‌گیرند، گفت: واحدهای خدماتی و تولیدی شهر تهران مورد گشت و پایش قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به واحدهای صنعتی یا خدماتی مانند آبکاری‌ها، رستوران‌ها، کارواش‌ها اشاره کرد. در واقع هر واحدی که پساب داشته باشد یا باعث آلودگی هوا، آب و خاک شود، مورد گشت و پایش قرار می‌گیرد.

روشنی تاکید کرد: در اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تهران تیم‌های کارشناسی مختلفی داریم که براساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده‌ای هر روز به گشت و پایش صنایع می‌پردازند. کارشناسان میزان پساب یا آلودگی واحد را با استفاده از دستگاه آنالیز می‌کنند تا مشخص شود بیشتر از حد استاندارد محیط زیست است یا کمتر. در صورت آلودگی بیش از حد استاندارد، پس از اخطار به واحد فرصتی را برای رفع آلودگی و رساندن آن به حد استاندارد محیط زیستی می‌دهند، پس از اتمام فرصت در صورت عدم رفع آلودگی برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

معاون مدیرکل و سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران بیشترین کانون آلودگی و تمرکز صنعت در تهران را در مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران دانست و گفت: هر مکانی که صنایع تمرکز داشته باشند، توسط ما بررسی می‌شود. علاوه بر بیشترین تمرکز در دو منطقه یادشده از منطقه ۹ و ۱۸ نیز به عنوان مراکز آلوده تهران می‌توان نام برد.

وی با اشاره به پلمب واحدهای صنعتی توضیح داد: اخطار آلودگی واحد صنعتی هم به‌صورت پیامک برای مدیرعامل واحد و هم به صورت کتبی ارسال می‌شود. مدتی است صنایع نسبت به اخطارها واکنش نشان می‌دهند، به همین دلیل پلمب واحدها بسیار کم اتفاق می‌افتد اما اگر واحدی تهدید جدی علیه بهداشت و محیط زیست منطقه باشد و اخطار را نیز جدی نگیرد، با دستور قضایی آن را پلمب می‌کنیم.

معاون مدیرکل و سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در ادامه اظهارکرد: در حال حاضر تعداد زیادی واحد پلمب شده داریم مانند برخی واحدهای آبکاری که باعث آلودگی هوا می‌شدند.

روشنی در پایان به آمار کمی از تعداد پایش‌ها، اخطار و معرفی به مراجع قضایی در چهار ماه اول سال ۱۴۰۱ در شهر تهران اشاره کرد و گفت: از تعداد ۴۷۰ مورد پایش و بازدید از واحدهای صنعتی و خدماتی، ۳۸۴ مورد اخطاریه با موضوع آلودگی هوا، فاضلاب، پساب صنعتی و آلودگی صوتی دریافت کرده‌ و ۹۲ مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا تهران حفاظت محیط زیست شهرستان تهران واحدهای صنعتی حد استاندارد محیط زیستی گشت و پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا

در جریان سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان فسا یک کشتارگاه صنعتی طیور که فعالیت آن از ۴ سال پیش متوقف شده بود با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، این مشکلات حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است، افزود: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات 80 واحد دارای مشکل خبر داد و گفت: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند و تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری فارس را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی 300 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان