Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@14:14:00 GMT

سهام عدالت به کدام نوزادان تعلق می گیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۰۵۵۶

سهام عدالت به کدام نوزادان تعلق می گیرد؟

نوزادان چقدر سهام عدالت دریافت می‌کنند؟ تعطیلی دو ماهه کارگروه ویژه سهام عدالت سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سهام عدالت این روزها به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده و جاماندگان دریافت برگه‌های سهام عدالت و جاماندگان دریافت سود سهام عدالت گرفته تا سهام عدالت نوزادان از جمله موضوعاتی است که این روزها اخبار گوناگونی پیرامون آن منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوزادان چقدر سهام عدالت دریافت می‌کنند؟

پرداخت سهام عدالت به نوزادان خبری است که بهادری جهرمی چند روز پیش اعلام کرد. به گفته او متولدان سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و به متولدان ۱۴۰۱، یک و نیم تومان سهام عدالت تعلق می‌گیرد.

به گفته سخنگوی دولت، واگذاری سهام عدالت به نوزادان در راستای قانون حمایت از فرزندآوری در خانوارهاست. این قانون مشخص کرده که سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.

اما واگذاری سهام عدالت به نوزادان تنها مربوط به متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیست و گویا قرار است این سهام در سال‌های آینده هم، به نوزادان تازه متولد شده پرداخت شود و مبلغ آن سالانه بر اساس تورم بیشتر می ‌شود. دلیل اختلاف ۵۰۰ هزار تومان سهام عدالت متولدین امسال با متولدین سال گذشته هم محاسبه نرخ تورم است و چون تورم امسال رشد کرده، سهام عدالتی هم که به این افراد داده می ‌شود، متفاوت است.

آنچه درباره واگذاری سهام عدالت برای کودکان عنوان شده، تنها اعلام مبلغ این سهام است و هنوز هیچ جزئیاتی درباره ثبت‌ نام سهام عدالت مطرح نشده است. اینکه افراد برای دریافت این سهام باید به کجا مراجعه کنند و چه مدارکی را همراه داشته باشند، هنوز مشخص نشده است.

تعطیلی دو ماهه کارگروه ویژه سهام عدالت

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، در مورد آخرین خبرها از روند اصلاح آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت گفت: جلسات کارگروه ویژه سهام عدالت حدود دو ماه است که برگزار نشده، در حالی که هنوز ماموریت اصلی آن یعنی جمع‌بندی نهایی در مورد مدل اجرایی و اصلاح آیین‌نامه سهام عدالت انجام نشده است.

وی افزود: ماموریت کارگروه ویژه اصلاح آیین‌نامه سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس ابلاغ شده و مقرر بوده، بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و ابلاغیه هشت‌ ماده‌ای مقام معظم رهبری در آزادسازی سهام عدالت بر روی مدل اجرایی منطبق بر قانون و اصلاح آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت جمع‌بندی شود.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته‌های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش ۱.۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲.۱۳ درصدی مواجه شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته سوم خردادماه باز هم با کاهش ۱.۵۵ درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. سبد سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد ۲ درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت ۲.۱۵ درصدی داشت.

البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت‌های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیرماه با افت ۲.۸۶ درصد مواجه شده است. این سهام هفته دوم تیرماه را با کاهش ۱.۳۹ درصدی در ارزش پشت سر گذاشته است. در حال حاضر و در هفته سوم تیرماه ارزش این سهام با کاهش ۱.۳۷ درصدی روبرو شده است. ارزش این سهام در هفته چهارم و پایانی تیرماه با افت ۲ درصدی داشته است.

بورس در هفته‌های گذشته با وضعیت نوسانی همراه بوده است که این مساله بر روند ارزش برگه های سهام عدالت نیز تاثیر زیادی داشته است. برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی مردادماه با کاهش ۲.۶۵ درصدی روبرو شده است؛ اما در هفته دوم مردادماه ارزش سهام عدالت ۴۶ صدم درصد افت کرد، اما در هفته سوم مردادماه برخلاف شاخص‌های بورس، ارزش سهام عدالت ۷.۶۲ درصد کاهش یافت.

در هفته چهارم مردادماه برخلاف هفته های گذشته، ارزش سهام عدالت با رشد ۷۲ صدم درصدی روبرو شده است.این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با افزایش ۰.۲ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز افزایش ۲.۴۳ درصدی داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی مردادماه به ترتیب با افزایش ۴۴ هزار تومانی، ۵۳ هزار تومانی، ۵۷ هزار تومانی و یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۶ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان، ۷ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان، ۸ میلیون و ۱۵ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۶۶ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۶۰ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه ‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته برای سه نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت ۹ میلیون و ۴۱۷ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۳۲۸ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۲۴۹ هزار تومانی و ۲۳ میلیون و ۲۵ هزار تومانی روبرو شده است.

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سهام عدالت اخبار مرتبط تعطیلی دوماهه کارگروه ویژه سهام عدالت ۱۴۰۱/۵/۲۶ سهامداران عدالت رایگان سجامی می شوند ۱۴۰۱/۵/۲۳ آزادسازی سهام عدالت به کجا رسید؟ / تاریخ برگزاری مجامع شرکت های استانی مشخص شد ۱۴۰۱/۵/۲۲ سود سهام عدالت ۲ برابر شد ۱۴۰۱/۵/۱۲ صفر تا صد دریافت وام با سهام عدالت ۱۴۰۱/۵/۷ وام بدون ضامن مشمول همه سهامداران عدالت می شود؟ ۱۴۰۱/۵/۶ آخرین ویدیو ها تلاش ناکام سارقان خودرو برای فرار از دست پلیس! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۱۲:۳۱ دعوای دو گاو باعث تصادف شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۱۰:۵۰ ناگفته های شنیدنی از مختارنامه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۴۸ چطور با افراد بد دهان و فحاش برخورد کنیم؟ ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۱۸ شادترین کشور دنیا لقب کدام کشور است؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۱۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۳۹ سهام عدالت به کدام نوزادان تعلق می گیرد؟ ۱۲:۳۴ معترضان به دهک بندی بخوانند / وزارت رفاه برای یارانه ها سامانه جدید معرفی کرد ۱۲:۲۰ چرا تشنه از خواب بیدار می شویم؟ ۱۲:۱۴ تنظیمات جدید هدفون‌ آیفون برای محافظت از شنوایی ۱۲:۰۶ تست بینایی؛ ۳۰ ثانیه برای پیدا کردن قورباغه فرصت دارید ۱۲:۰۰ احتمال توافق ۵۰ درصد است ۱۲:۰۰ میزبانی باشکوه گل گهر در همایش ملی ایمنی در معادن ۱۱:۵۶ ۶ کاری که باید برای خواب راحت انجام داد ۱۱:۳۶ عجیب ترین مومیایی های تاریخ + عکس ۱۱:۱۹ واضح ترین عکس جهان از یک بشقاب پرنده منتشر شد ۱۱:۱۰ خداحافظی فیس بوک با فهرست ۱۰ اپلیکیشن برتر ۱۱:۰۰ قیمت انواع ماشین‌ ظرفشویی (جدول مشخصات) ۱۱:۰۰ امسال پیش بینی شده با رتبه ۱۲۰ هزار هم در رشته پزشکی قبولی داشته باشیم! ۱۰:۴۱ تشویق کردن باعث پررویی کودک می شود؟ + فیلم ۱۰:۳۰ زمینه های لازم برای دستیابی به نظام مالیاتی کارآمد ۱۰:۰۸ عواقب جبران ناپذیر نوشابه گازدار برای سلامتی ایرانی ها ۱۰:۰۳ وزیر کشور: لایحه جدید انتخابات به مجلس ارسال می شود ۰۹:۵۲ ۱۰ روز متوالی تنفس هوای مطلوب در تهران ۰۹:۴۸ ناگفته های شنیدنی از مختارنامه + فیلم ۰۹:۴۱ چطور از همسرمان پول توجیبی بگیریم؟ ۰۹:۳۳ ریزش قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۵ جاده های شمال یک طرفه می شوند ۰۹:۲۱ طرز برخورد با همسر زودرنج و حساس ۰۹:۱۸ چطور با افراد بد دهان و فحاش برخورد کنیم؟ ۰۹:۱۶ هشدار سیلاب ناگهانی در ۹ استان ۰۹:۱۱ شادترین کشور دنیا لقب کدام کشور است؟ + فیلم ۰۹:۰۷ با بودجه محدود در چه منطقه ای خانه بخریم؟ ۰۹:۰۳ آمریکا: با اسرائیل درباره برجام اختلافات تاکتیکی داریم ۰۹:۰۱ واکنش طلای سیاه به آشفتگی اقتصاد جهانی ۰۹:۰۰ قیمت نجومی یخچال ال جی در بازار (جدول) ۰۸:۵۴ طلای جهانی چند شد؟ ۰۸:۵۱ ضبط ساده مکالمه‌ در آیفون با این وسیله جالب ۰۸:۲۸ نحوه افزودن هشتگ های ترند در اینستاگرام ۰۷:۰۰ ۵ شب اقامت در هتل های کیش چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۲:۰۲ سوپرایز میتسوبیشی برای سفرهای خانوادگی + عکس ۰۱:۵۸ چی کار کنیم آدم بدصبحی نباشیم؟ ۰۱:۲۵ ۲۹ سوالی که در مصاحبه های شغلی باید بپرسید ۰۰:۴۴ فال ابجد روزانه جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۸ چطوری مصرف بنزین خودرو را کم کنیم؟ + چند ترفند ساده ۰۰:۳۱ فال حافظ امروز جمعه ۲۸ مرداد + تفسیر دقیق ۰۰:۲۴ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۲ موقع همدردی با دوست عزادار از چه جمله هایی استفاده کنیم؟ ۰۰:۰۲ فال امروز؛ فال روزانه شخصی ۲۸ مرداد ۲۳:۵۵ نکته مهم برای والدین؛ چطور مفهوم حریم شخصی را کودک به آموزش دهیم؟ ۲۳:۴۰ کاهش زمان پرداخت وام ازدواج به ۱۵ روز ۲۳:۲۲ مصرف تخم مرغ برای کودکان مفید است یا مضرر؟ + مقدار و بهترین روش طبخ ۲۳:۰۸ چگونه باغچه ای با «رز»های شاداب داشته باشیم؟ ۲۳:۰۵ ضارب سلمان رشدی: ارتباطی با ایران نداشتم ۲۲:۴۸ ۸ توصیه طلایی برای کسانی که تازه می خوان ورزش کردن شروع کنن ۲۲:۴۵ آبشاری بکر در فاصله ۲۰ کیلومتری از تهران + عکس اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت ارزش برگه های سهام عدالت کارگروه ویژه سهام عدالت برگه های سهام عدالت ارزش این سهام در هفته سهام عدالت در هفته ارزش سهام عدالت هفته ابتدایی اصلاح آیین نامه درصدی مواجه شد درصدی روبرو شد سبد سهام عدالت روبرو شده هفته چهارم سهام عدالت میلیون تومان اردیبهشت ماه هزار تومانی فروردین ماه هفته سوم هفته دوم هزار تومان ماه با رشد یک میلیون مواجه شده کاهش ۱ ۲۸ مرداد شاخص کل ۲ درصدی ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا