Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:22:14 GMT

خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی و شهر ابرکوه یزد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۱۲۳۱

خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی و شهر ابرکوه یزد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر ابرکوه  اظهار کرد: طرف غربی می‌خواهد متن نهائی را اعلام کند ، اما ایران با درک بازی فریبکارانه آمریکا با صراحت اعلام کرد که متنی را به عنوان متن نهایی نمی پذیرد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: ایران به رغم تحریم ها ،  قدرتمندانه توانمندیهای خود را بروز داده که نمونه آن ارسال ماهواره خیّام به فضا است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به هدف قرار گرفتن سلمان رُشدی خبیث و مفلوک در غرب ایالت نیویورک توسط یک شهروند غیور آمریکایی گفت: زنگ خطری است به عاملان ترور سردار سلیمانی که بدانند توسط نیروهای غیبی در کمین انتقام هستند .

امام جمعه ابرکوه با قدردانی از حضور اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میز خدمت نماز جمعه ابرکوه تصریح کرد:  این شهرستان هزار و ۳۱ کارگاه دارد که مشمول قانون کار هستند در این کارگاه ها هشت هزارو ۶۳۹ کارگر مشغول به کارند.

وی بابیان اینکه دراین شهرستان  ۲هزار نفر کارگر ساختمانی عضو انجمن صنفی کارگران ساختمان و ۲هزار نفر هم راننده ماشین سنگین داریم که عضو انجمن صنفی رانندگان هستند اضافه کرد: در آینده نزدیک با راه اندازی بیش از ۱۰ کارخانه کاشی سرامیک و فاز سوم تولید کارخانه فولاد سرمد ، جمعیت کارگری شهرستان دو برابر خواهد شد .

حسینی خاطر نشان کرد: یعنی به نسبت جمعیت شهرستان می توانیم بگوییم که فعلاً بالاترین آمار استانی در این انجمن های صنفی و کارگری را داریم .

امام جمعه ابرکوه همچنین خاطر نشان کرد:  در بخش بیمه شدگان تامین اجتماعی ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش هستند و این سازمان به حدود دو سوم جمعیت شهرستان خدمت ارائه می دهد.

وی ادامه داد: در حوزه بهزیستی باجدیت می‌خواهیم که مشکل مددجویان بهزیستی شهرستان حل شود و به بخش مسکن و ازدواج مددجویان محروم ما توجه ویژه شود.

حسینی اضافه کرد: در حوزه فنی و حرفه ای نیازسنجی در بخش آموزش برادران و خواهران انجام گیرد و به بخش آموزشی خواهران توجه ویژه صورت پذیرد.

***

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نظارت بر موضوعات مرتبط با دارو و درمان همچنان باید با جدیت دنبال و ادامه داشته باشد و برخی مشکلات نشان می دهد که یا نظارت ها خوب نیست و یا مقطعی و ضعیف است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام  سیدمحمدکاظم مدرسی  در خطبه های این هفته نماز جمعه که در روستای محمد آباد برگزار شد ضمن قدردانی از دولت در جهت تحت پوشش قرار دادن برخی داروها افزود: باید خدمات و برنامه هایی که در نظر گرفته می شود را در مسیر اجرا نیز مورد نظارت قوی قرار دهند تا خدمات در مسیر درست خود قرار گرفته و برای جامعه اثرگذار و مفید باشد.

وی اظهار کرد:  قریب به ۳۶۶ قلم دارو تحت پوشش بیمه نبوده اندکه با تلاش دولت  الان تحت پوشش قرار گرفته اند و ۱۱۹ قلم از داروهای خارج نسخه نیز به زودی طبق گفته مسئولان امر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدرسی در ادامه گفت:ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سپری شد و چند نکته در این زمینه قابل توجه است و اینکه از امام حسین (ع) جدا نشویم، مجالس حسینی همواره از  فضیلت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: نکته دوم این است که از سرمایه های به دست آمده در جریان محرم محافظت کنیم و به آن چوب حراج نزنیم و با گناه، اشتباه یا بی تفاوتی و فاصله گرفتن از امام حسین (ع) و ارزش های معنوی این پشتوانه چندبعدی را از دست ندهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد  با اشاره به کودتای ۲۸ مردادماه گفت: این کودتا که توسط آمریکایی ها انجام گرفت یک درس خوبی را به ما می دهد و آن اینکه نظام سلطه هر کجا منافع خود را در خطر ببیند رای مردم و نظر مردم؛ روشنفکران وعالمان دینی برایش هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار کرد: آنچه می تواند  استقلال و آزادی مردم ایران را تضمین کند تبدیل ایران اسلامی، به ایرانی قوی است.

وی گفت:در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نکته اصلی این است که باید احساس مسئولیت در انسان ها ایجاد شود و جامعه از پلیدی پاک شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:خسارت  سیل زدگان نباید مورد غفلت واقع شود تا پایان حل مشکلات مردم باید دستگاه  و نهادهای مرتبط همراه  پیگیر موضوعات ناشی از جریان سیل اخیر باشند و تلاش های مسئولان و گروه های جهادی نیز در این زمینه که تاکنون صورت گرفته است قابل تقدیر است.
 

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها مشارکت سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها مشارکت سیاسی جمعه بخش مرکزی نماز جمعه امام جمعه تحت پوشش خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار جمعی از مربیان عقیدتی سپاه روح الله و معلمان بسیجی گفت: سطوح علمی، دینی و دانسته‌های مربیان عقیدتی باید به روز باشد تا پیشرو ببوده تا بتوانند راهنمای جامعه باشند.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه خودشناسی درونی و سازمانی دیگر الزام مربیان عقیدتی است افزود: در این صورت است که می‌توان به محرومین و جامعه خدمت کرد و از توطئه‌های سلطه جویانه دشمن پیشی گرفت.
او خانواده و افزایش موالید را از اولویت‌ها دانست و ادامه داد: باید در کنار روشنگری این دو موضوع نیز از اولویت‌ها باشد تا جوانی و طراوت جامعه حفظ شود و البته در این بخش احتیاج به حمایت دولت نیز هست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نباید برای امور خود پیامبر، دین و رهبری را سپر بلای خود کنیم.

امام جمعه اراک گفت: باید با شناسایی دشمن و نقاط ضعف او مانع سلطه جویی دشمن شویم.
در ادامه حجت السلام عبدی نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در سپاه روح الله گفت: تا پایان هفته معلم ۷۰۰ برنامه در استان مرکزی و در حوزه عقیدتی اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند