Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین سردار مصطفی محمد نجار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: به رغم تهدیدات ظالمانه به خصوص در حوزه دفاعی کشور، به علم و دانش تولید تجهیزات پیشرفته دفاعی در حوزه های مختلف دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: صنایع دفاعی و تجهیزات روز در کشور متناسب با تهدیدات طراحی و ساخته می شود و از همه ظرفیتهای کشور برای خودکفایی در این حوزه بهره گرفته شده و می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سرریز دانش و فناوری صنایع دفاعی کشور نیز به سایر بخشهای تحقیقاتی کشور و اقتصاد تزریق می شود و تمام دستاوردها در حوزه های هوایی، دریایی و موشکی در شرایط سخت تحریمها به دست آمده که ارزشمند است.

نجار افزود: جمهوری اسلامی ایران در آغاز گام دوم انقلاب در بسیاری از عرصه های علم و فناوری در منطقه پیشتاز است و راهبرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در صنعت دفاعی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اینک ایران نقش تعیین کننده ای در معادلات بین المللی دارد و نمی تواند در مقابل تحولات جهانی و منطقه ای بی نظر باشد و قدرت ایران به حدی است که دشمنان برایش زمین بازی در سطح کشورهای قدرتمند طراحی می کنند که راه اندازی داعش از آن جمله است اما توانست با محوریت مقاومت و قدرت دفاعی، داعش را نابود کند.

رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تصویب سند ارتقای قابلیت های دفاعی راهبردی کشور در حوزه های موشکی، دفاعی و هوایی به عنوان اولویت در مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا گفت: با پشت سر گذراندن همه موانع و تحریمها، نفوذ راهبردی خود را در اقصی نقاط منطقه و جهان گسترش داده ایم.

نجار افزود: از لحاظ قدرت دفاعی در سطح بازدارندگی هستیم و علاوه بر تامین نیازمندیهای نیروهای مسلح. صادرات تجهیزات نظامی نیز با کیفیت بالا در حال انجام است.

وی اضافه کرد: قدرت دفاع نظامی کشور، تهدیدات نظامی را از اعتبار ساقط کرده است و هیچ کشوری جرات تجاوز به کشور ایران را ندارد و این دستاوردهای حوزه دفاعی بوده که معادلات قدرت را در منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است.

رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دست اندرکاران دفاعی کشور ضمن بومی سازی دانش طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی، آمادگی دارند با استفاده از این دانش و فناوری در بخشهای مختلف صنعتی و اقتصادی مناسب با زیست بوم اقتصادی وارد عرصه شوند و به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

نجار افزود: تحولات شگرفی در حوزه دانش و فناوری صنایع دفاعی رخ داده است و در تولید علم طراحی و ساخت تجهیزات مدرن در حوزه های ساخت هواپیماهای پیشرفته، موشکهای نقطه زن، ماهواره ها، زیردریایی، تانک، نفربر و سایر نیازهای دفاعی به موفقیت های بی نظیری دست یافته ایم و از روشهای مدیریتی مدرن بهره می گیریم.

وی ادامه داد: طراحی سامانه های پیشرفته برای حفاظت از فضای کشور، سامانه و تجهیزات پدافندی و ساخت موشکها، طراحی و ساخت جت جنگنده، ساخت و تعمیر هواپیما، طراحی شناورهای سطحی و زیرسطحی و شناورها در حوزه دریایی از جمله دستاوردهای کشور در حوزه دفاعی است.

وی اضافه کرد: دشمن اگر یکی بزند، ١٠ تا می خورد و در حوزه صنایع دفاعی به خصوص در بخش قدرت موشکی حاضر به مذاکره با دشمن نخواهیم بود.

او با تاکید بر این که کشور باید روز به روز قدرت دفاعی خود را بیشتر کند افزود: در آغاز گام دوم انقلاب تلاشهای خود را برای تحقق اهداف سند توسعه در حوزه دفاعی به کار می گیریم.

در تقویم ملی، ٣١ مرداد ماه به عنوان روز صنایع دفاعی کشور نام‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران صنایع دفاعی نیروهای مسلح طراحی و ساخت صنایع دفاعی دفاعی کشور حوزه دفاعی قدرت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد