Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:06:32 GMT

دوران قول و تضمین جان کری گذشته است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۱۸۲۳

دوران قول و تضمین جان کری گذشته است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه دوران قول و تضمین جان کری گذشته است، گفت: ملت ایران هیچ وقت آن خبط و خطا را تکرار نمی کند چرا که دوران آزمون و خطا گذشته است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری ۲۸ مرداد ماه در خطبه های نماز جمعه ملایر با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: این مذاکرات در کانون جنگ اراده ها و روایت ها است و مردم به دنبال نتیجه مذاکرات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشورهای غربی و آمریکا انتظار داشتند که با پایان یافتن مذاکرات، متن پیشنهادی خود را بعنوان متن نهایی به ایران تحمیل کنند.

برقراری ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران با درایت و تیزهوشی تمام، خواستار بررسی جوانب در تهران و مشورت با کارشناسان شدند تا بر اساس تامین منافع و خواسته های کشور تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و کشورهای غربی به این توافق نیاز دارند، افزود: کشورهای غربی با فضاسازی به دنبال متقاعد کردن ایران برای قبول این پیشنویس بعنوان متن نهایی هستند.

برقراری اراده سیاسی غرب در تمکین در برابر اراده ملت ایران را یکی از موانع بزرگ توافق نهایی دانست و خاطرنشان کرد: انعطاف شفاهی آمریکا کافی نیست بلکه باید کتبی تضمین بدهد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه دوران قول و تضمین جان کری گذشته است، بیان کرد: ملت ایران هیچ وقت آن خبط و خطا را تکرار نمی کند چرا که دوران آزمون و خطا گذشته است.

وی با بیان اینکه مسئولان از طرف ملت ایران اجازه ندارند متن اتحادیه اروپا را بعنوان متن نهایی قبول کنند، گفت: این متن باید منافع ایران را تامین کند وگرنه متن تحمیلی قبول نخواهد شد.

وی با اشاره به سالروز فاجعه آتش سوزی سینما رکس آبادان گفت: رژیم پهلوی با هدف مخدوش سازی چهره انقلابیون در سال ۱۳۵۷، بسیاری از مردم بی گناه را سوزاند.

برقراری این دست جنایات را توطئه دیر زمان دشمنان دانست و بیان کرد: دشمنان از همه ابزارها استفاده می کنند تا چهره نظام اسلامی و ولایت مداران را در عرصه داخلی و بین المللی، به چهره ای خشن و تندرو تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه تندرو تر از دشمنان انقلاب و نظام وجود ندارد، ادامه داد: اگر داعش با چاقویی تیز مردم را سر می برید، منافقان از هر ابزاری برای سر بریدن جوانان بی گناه تنها به جرم دفاع از انقلاب استفاده می کردند.

امام جمعه ملایر اظهار کرد: توقعی از دشمنان نیست اما وقتی برخی افراد در داخل کشور با نام سیاسیون به نیروهای انقلابی و ارزشی اَنگ تندرو می زنند، جای تعجب دارد.

برقراری با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از آیات قرآن به تاریخ گذشتگان اختصاص یافته است، به سالروز کودتا و سرنگونی دولت دکتر مصدق اشاره و خاطرنشان کرد: مدعیان سیاست باید از سیاست خام و فریب خورده مصدق عبرت بگیرند.

وی علت اصلی شکست مصدق را فریب خوردن از غرب دانست و تصریح کرد: مصدق اگر به نصایح پدرانه آیت الله کاشانی توجه می کرد، شکست نمی خورد.

برقراری در بخش دیگری با اشاره به ۳۰ مرداد ماه بعنوان روز جهانی مسجد، مطرح کرد: اولین و آخرین پایگاه اجتماعی پیامبر اکرم(ص) مسجد بود چراکه مسجد کارکرد جهانی، پتانسیل و ظرفیت بالایی دارد و ضروری است ائمه جماعات و هیات امنای مساجد ظرفیت های مسجد را به فعلیت برسانند.

 وی مسجد را دژ مستحکم در برابر هجمه‌های فرهنگی و ابتذال دانست و بر لزوم تقویت و توسعه مساجد از نظر برنامه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی و تربیتی و.... تاکید کرد.

برقراری با بیان اینکه هیات امنای مساجد نباید تنها به خواندن نماز در مساجد اکتفا کنند، گفت: امروز جهش‌های خوبی در مساجد صورت گرفته اما کافی نیست و باید بیش از پیش از ظرفیت های مساجد مانند دوران دفاع مقدس استفاده شود.

امام جمعه ملایر خطاب به هیات امنا و ائمه مساجد بر ایجاد پایگاه و منطقه فرهنگی در مساجد بیان کرد: عقد زوج‌های جوان، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان ،برنامه‌های تشویقی و.. باید در مساجد صورت گیرد و مساجد پاتوق کودکان و دورهمی‌های فرهنگی و مذهبی باشد.

وی خطاب به مسئولان بر ساخت مسجد در شهرک ها و مناطق مسکونی فاقد مسجد گفت: قبل از هر چیز باید ساخت مسجد در اولویت باشد و در این زمینه با کمک های خیرین مساجد ساخته و یا تکمیل و تجهیز شوند.

وی در ادامه حمله یک جوان آمریکایی به «سلمان رشدی»، نویسنده کتاب آیات شیطانی را تیری دانست که امام خمینی (ره) در چله گذاشته و حالا به هدف خورده است و گفت: این هشداری به قاتلان شهید قاسم سلیمانی است.

برقراری تاکید کرد: همان طور که سلمان رشدی با وجود حفاظت غربی ها از او، از تیر امام(ره) در امان نماند، قطعا قاتلان سردار سلیمانی نیز از تیر مقام معظم رهبری در امان نخواهند بود و دیر یا زود در دام این انتقام گرفتار می شوند.

برقراری در بخش دیگری از وضعیت نامناسب پارک های ملایر در روزهای پنج شنبه و جمعه از نظر فرهنگی گلایه کرد و افزود: عده ای با برنامه ریزی قبلی و لباس هایی زننده به همراه جنس مخالف و با سگ گردانی، در پارک ها پرسه زده و فضای فرهنگی شهر را به فساد می‌کشند.

وی از مسئولان شهرستان خواست در این مورد تدبیری بیاندیشند و تصریح کرد: ملایر شهر ۱۱۰۰ شهید است بنابراین فضای فرهنگی شهر باید نماد غیرت، فرهنگ اسلام ناب و فرهنگ شیعی باقی بماند.

برقراری با تاکید بر اینکه مسئولان قضایی، نظامی و فرهنگی شهر نباید اجازه دهند فضای نورانی شهر توسط عده ای به فساد و لجن کشیده شود، اضافه کرد: اقدامات فرهنگی خوبی صورت گرفته است اما کسانی عمدا و با برنامه ریزی قبلی فضای تفریحی شهر را به لجن می‌کشند و باید در این خصوص اقدام قانونی و قضایی صورت بگیرد.

برقراری در بخش دیگری با اشاره به خطبه های سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا و موعظه دشمنان گفت: اتمام حجت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا با لشکر سیاه عمر سعد، نشان دهنده مفید بودن موعظه برای همگان است.

وی با تاکید بر اینکه همه به موعظه نیاز دارند، ادامه داد: لازم نیست که فرد موعظه گر مقام و جایگاه بالاتری نسبت به شنونده داشته باشد بلکه گاهی فردی شکست خورده می تواند موعظه های مفیدی داشته باشد.

برقراری با تاکید بر لزوم گنجاندن موعظه های اهل بیت(ع) در کتاب های درسی، گفت: فیلم ها و یا کتاب های درسی خالی از موعظه های اهل بیت است.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: موعظه سیدالشهدا (ع) به دشمنان نشان می دهد که نباید ناامید شد بلکه باید امیدوارانه و برای اتمام حجت موعظه کرد.

وی با بیان اینکه برخورد منصفانه درخواست سیدالشهدا(ع) از دشمنان بود، افزود: انسان منصف با کرامت، بزرگوار و باشخصیت است و انسانی که انصاف ندارد خطرناک شده و به امام معصوم هم رحم نمی کند.

برقراری رعایت انصاف با خدا را یکی از انواع انصاف برشمرد و ضمن اشاره به رعایت انصاف سیدالشهدا(ع) نسبت به خداوند، مطرح کرد: با وجود نعمت های بسیار، ما در مقابل خداوند ناسپاسی کرده و گناه می کنیم در حالی که اگر انصاف داشته باشیم باید شکرگذار خداوند بوده و منصفانه قضاوت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نماز جمعه مذاكرات وين واقعه سینما رکس آبادان روزجهانی مسجد دولت مصدق امام جمعه ملایر سیدالشهدا ع ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فرمانده فراجا در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضوع عفاف و حجاب را یک رویارویی دقیق، مفصل و توام با برنامه از سوی دشمنان علیه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در این نبرد فرهنگی و هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ و عفاف جامعه هر طرفی که برنده شود تعیین کننده برای یک مکتب خواهد بود.

سردار رادان با تاکید بر اینکه در سه دهه گذشته رهبر انقلاب تاکید و هشدار مداومی برای مراقبت از عرصه فرهنگی کشور در برابر هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی دشمن در کشور داشتند گفت: با وجود تمام هشدار‌ها کسانی در کشور دربرابر این هجمه فرهنگی دشمن تنها در حد یک تابلو و بنر اقدام کردند و تنها در حد همان تابلو و بنر به این هشدار‌ها نگاه کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال ۹۵ بر مقابله با ترویج گناه در جامعه تاکید کردند و مسئله امنیت اخلاقی در جامعه مهم است و باید به مسئله ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه توجه کرد.

دیگر خبرها

  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • رشد بار ریلی منفی شد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • شکست پرسپولیس قهرمانی لیگ را تضمین کرد/ سزای بازی دفاعی حذف شدن است/ نباید در غیاب بیرانوند سراغ پنالتی می‌رفتیم
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه