Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید جواد حسینی در نشست با رییس کمیته بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: روزانه ۲۷۵ هزار زائر بارگاه منور رضوی وارد مشهد می شوند و اطلاعات  ۳۶۶ هزار اتباع کشورهای دیگر نیز در سامانه های بهداشت این دانشگاه ثبت است و در این استان ساکن هستند که با توجه به تعداد جمعیت این استان و حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد، لازم است که تعداد تخت های بستری در این استان افزایش یابد و در شرایط استاندارد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در دهه پایانی ماه صفر بیش از هشت میلیون زائر وارد مشهد می شوند اضافه کرد: لازم است که برای ارتقای کیفی و کمی خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، زیر ساخت های بهداشتی و درمانی بیش از پیش در استان خراسان رضوی به ویژه مشهد توسعه یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در شبانه روز گذشته، ۱۵۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا درمراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند افزود: در حال حاضر ۴۵۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان و ۱۰۳ بیمار بدحال نیز در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.  

حسینی با بیان این که روند بستری بیماران جدید مبتلا به کرونا، بستری موجود و بستری در بخش های مراقبت ویژه در یک هفته گذشته کاهشی بوده است افزود: مراجعه سرپایی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در اورژانس بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت ۲ درصد افزایش یافته است که در صورت ادامه این روند، ممکن است تعداد بیماران بستری نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۱ به منظور پاسخگویی به سوالات کرونایی عموم مردم اظهار کرد: عموم مردم می توانند سوالات خود را در خصوص بیماری، واکسیناسیون و مراکز سطح بندی شده از کارشناسان مستقر در این مرکز دریافت کنند که این اقدام نقش موثری در هدایت مردم به مراکز سطح بندی شده و جلوگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان ها داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت این سامانه تا ۳۰ خط قابل افزایش است و نیز فعالیت این سامانه علاوه بر سامانه ۴۰۳۰ و ۱۹۰ است که این اقدام موجب افزایش سرعت پاسخگویی به زائران و مجاوران در استان خراسان رضوی شده است.

حسینی در خصوص واکسیناسیون گروه های هدف نیز اظهار کرد: تا کنون ۹۸ درصد از گروه های هدف بالای ۱۸ سال و ۹۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز اول واکسن، ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۸۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز دوم و ۴۰ درصد، دز سوم واکسن را دریافت کرده اند که در خصوص پوشش دز سوم از میانگین کشوری عقب تر هستیم.

وی با بیان این که در استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۵۹ واحد واکسیناسیون فعال و به گروه های هدف خدمات ارائه می دهند ادامه داد: در هفته های اخیر ۲۳ هزار نفر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند که تزریق بیشتر این افراد تزریق دز یادآور بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشتر افرادی که در هفتمین اوجگیری کرونا در مراکز درمانی بستری شدند یا واکسنی دریافت نکرده اند و یا این که واکسیناسیون ناقص داشته اند که این امر نشان دهنده اهمیت گسترش واکسیناسیون در پیشگیری از بروز اوجگیریهای بعدی است.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی سید جواد حسینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی سید جواد حسینی مشهد دانشگاه علوم پزشکی سید جواد حسینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت