Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

دولت سیزدهم و رئیس جمهور در یک سال گذشته موفقیت‌های خوبی در سطح ملی و بین المللی و منطقه‌ای داشتند که در راس آن‌ها موفقیت در زمینه کرونا بود.

امروز بیش از ۱۵۳ میلیون دوز واکسن تزریق شده و با واکسینه شدن جامعه از تلفات کمرشکن کرونا کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح استان مرکزی هم برای ریشه کن شدن کرونا کمک‌های زیادی از سوی اقشار مختلف انجام شد و با اقدامات به موقع، استان، در شرایط قابل قبولی قرار گرفت.

امروزه غربی‌ها در دنیا شعار‌های زیادی در خصوص حقوق بشر می‌دهند، اما در عمل وحشیانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند، اما ائمه اطهار علیهم السلام بویژه امام حسین (ع) در زمان خود، با طرح مبانی انسانی مکتب اسلام در عمل نیز پیشتاز بودند.

با وجود مذاکرات فراوان اکنون نوبت آمریکا است و این آن‌ها هستند که باید تعهد بدهند تا دوباره پیمان شکنی نکنند و با تدبیر حکیمانه دولت و شورای امنیت، امریکایی تعهدات لازم را برای فروش نفت و باز شدن دروازه‌های اقتصادی به روی بازار‌های مختلف کشور بدهد.

جایگاه خانواده در اسلام رفیع است و مادر رکن اصلی خانواده محسوب می‌شود، اما متاسفانه آمار زاد و ولد در استان و نرخ طلاق مناسب نیست و باید با تسهیل شرایط ازدواج جوانان به تحکیم بنیان خانواده کمک کرد.

هفته دولت یاداور جنایات جنون آمیز کوردلانی است که مردان بزرگی را از ایران اسلامی گرفتند و ناجوانمردانه آن‌ها را به شهادت رساندند.

امیدواریم با جدیت برای سفر ۵ میلیون نفر در کشور برنامه ریزی شود و در استان مرکزی نیز موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت آماده پذیرایی از زائران شوند تا شاهد یک حضور با عظمت از سوی هموطنان مومن در این عرصه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمازجمعه اراک آیت الله دری نجف آبادی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس