Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت افراد خلاق، مبتکر و فناور بر مبنای مهارت است.

اصغر عابدزاده، روز جمعه ۲۸ مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به بیان مطالبی در خصوص آسیب‌های بیکاری و فقر در جامعه پرداخت.

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از بزرگترین معضلاتی است که توازن و تعادل جامعه را به هم می‌ریزد و باعث ایجاد بحران‌های متعدد می‌شود، گفت: بیکاری عامل اصلی معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است و حل آن بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی، اقتصادی جامعه را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدزاده ادامه داد: اولین تأثیر بیکاری، کاهش درآمد است و کاهش درآمد نه فقط یک فرد و یک خانواده، بلکه کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا جایی که تاثیر بیکاری و فقر را در آسیب‌های اجتماعی بسیار محرز است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در ادامه به مزایای مهارت آموزی اشاره کرده و گفت: فرد با به دست آوردن مهارت‌ها می‌توانند مسیر درست را در زندگی خود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی سبب ارتقاء و سطح سلامت رفتاری در فعالیتهای اجتماعی، تصمیم گیریها و روابط بین فردی می‌شود، گفت: علاوه بر اینها مهارت آموزی در پیش آمدن بسیاری از آسیب‌های روانی و اجتماعی جلوگیری کرده و فرد را برای دستیابی و رسیدن به هدف اصلی در مسیر مشخصی هدایت می‌کند.

عابدزاده در ادامه به معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و افزود: هدف از تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت محور کردن دوره‌ها است که نتیجه اصلی آن کارآفرینی و گسترش اشتغال در جامعه است.

وی ادامه داد: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت افراد خلاق، مبتکر و فناور بر مبنای مهارت است و آموزش‌های علمی کاربردی فرصتی برای به عمل درآوردن نظریه‌ها است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: آموزش‌های علمی کاربردی، آموزش‌هایی هستند که با هدف ارتقاء و انتقال دانش کار، ایجاد مهارتها، افزایش بهره‌وری، به روزرسانی و ارتقاء معلومات و تجارب شاغلان، رشد استعدادهای بارز و به فعلیت درآوردن استعدادهای نهفته برای تصدی مشاغل و حرف گوناگون انجام می‌شود تا توانایی افراد را برای انجام دادن کاری که به آنان محول می شود به سطح مطلوب برساند.

وی به آغاز پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در ۱۸۲ کد رشته محل کاردانی و ۱۲۹ کد رشته محل  کارشناسی ناپیوسته در گروه‌های آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر از یکم تا چهارم شهریور ماه در ۱۶ مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان پذیرش دانشجو خواهد داشت که از لحاظ آماری کد رشته محل‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است.

وی با بیان این‌که در این دوره از پذیرش دانشجو، رشته‌های مورد نیاز بازار کار استان احصا شده است، گفت: بیش از ۵۰  کد رشته جدید بر اساس مشاغل نوظهور و مطابق با سلیقه جوانان در استان پذیرای دانشجو خواهد بود.

عابدزاده اظهار کرد:‌ متقاضیان باید در مهلت در نظرگرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی  http://sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در پذیرش دوره مذکور اقدام کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی کد رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟

سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزی- برخی از افراد پس از برقراری رابطه جنسی با همسرشان احساس اندوه و افسردگی می کنند و به گریه می افتند، به این حالت  اندوه  پس از آمیزش یا  post-coital tristesse می گویند. اگر عمل آمیزش  به سرعت تمام شود و فرد به ارگاسم نرسد، این اندوه شاید کاملاً طبیعی به نظر برسد.بنا بر برخی از مطالعات انجام شده در حوزه سکسولوژی و روانکاوی ده  تا سی درصد از افراد پس از رابطه جنسی اندوهگین می شوند و گریه می کنند.

 این اندوه نوعی حالت عاطفی خاص و تا حدودی غیر قابل توضیح است که بلافاصله پس از برقراری رابطه جنسی ایجاد می شود.با این حال، در بسیاری موارد ممکن است ربطی به رابطه جنسی هم نداشته باشد و به رغم اینکه افراد تجربه جنسی خوشایند و رضایت بخشی دارند، باز هم گرفتار این نوع اندوه شوند.

در واقع، اندوه پس از مقاربت یک بیماری یا اختلال نیست. در بیشتر موارد، این نوعی  حالت عاطفی است که عواقب عمده ای هم در پی ندارد. با این حال، اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه یابد، می تواند نشان دهنده یک مشکل عمیق تر باشد که باید پیگیری و درمان شود.

علم و دانش بشر تاکنون همه چیز را در مورد این وضعیت عاطفی روشن نکرده است. نظریه های مختلفی در این باره وجود دارد. باید بگوییم که هیچ یک از این نظریه ها نمی توانند شامل حال همه، به یکسان شوند. آنچه در مورد برخی صدق می کند در مورد دیگری صدق نمی کند.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*در باب عشق و آنچه که عشق نیست (تفاوت عشق با خوش‌آمدن و نیاز از منظر علم)

*معجزه نوازش و لمس عاطفی در زندگی زناشویی

*تداوم رابطه جنسی بعد از میانسالی چگونه سلامت جسمی و روحی را تضمین می کند؟

*در مورد مسائل جنسی چگونه با فرزند خود صحبت کنیم؟ نکته‌ها و پیشنهادهایی برای والدین

*"فابینگ" چیست و چگونه روابط اجتماعی، شخصی و زناشویی ما را تهدید می‌کند؟ (+توصیه‌های کاربردی)

*بحران میان‌سالی (40 سالگی): علائم، پیامدها و راهکارهای غلبه بر آن

*پروراندن عشق: بایدها و نبایدهای روابط عاشقانه (+10 توصیه برای زوج‌های عاشق)

*هرزه‌نگاری و تأثیرات آن بر روابط عاطفی+ توصیه‌های کاربردی

*چگونه "زندگی جنسی" مان را کیفی کنیم؟

*16 نکته کاربردی برای رابطه جنسی موفق

*مربع رابطه جنسی و فیلم های هرزه نگار

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تداوم رابطه جنسی بعد از میانسالی چگونه سلامت جسمی و روحی را تضمین می کند؟ چرا به شریک زندگی ام کشش جنسی ندارم ؟ (راهکارهای عملی) آیا کاهش میل جنسی زنگ خطری برای پایان رابطه زناشویی است؟ 

دیگر خبرها

  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟