Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@08:40:12 GMT

شربت مخصوص مهار عصبانیت چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۲۶۹۶

شربت مخصوص مهار عصبانیت چیست؟

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در بهبود خلق و خو، رفع عصبانیت و تندخویی موثر دانست.

به گزارش برنا؛ شربت بادرنجبویه حاوی انواع ویتامین‌های A، C، E، گروه ویتامین‌های B مانند B1، B2، B6، کربوهیدرات، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن، پروتئین، فسفر، روی (زینک)، اسید فولیک و سیتریک، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، سیترال، تانِن، فلاونوئیدها و ژرانیول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص شربت بادرنجبویه گفت: این شربت تاثیری چشمگیر در بهبود خلق و خوی افراد دارد و برطرف کننده کم‌خونی، عصبانیت و تندخویی در افراد به ویژه دختران جوان است.

 

وی درباره خواص دیگر شربت بادرنجبویه بیان کرد: بادرنجبویه شربتی نشاط‌آور است، از این رو اضطراب، استرس و افسردگی را از بین می‌برد، همچنین برای افرادی که هنگام عصبانیت دچار ناراحتی‌های گوارشی و درد معده می‌شوند، بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت بادرنجبویه سردردهای ناشی از اعصاب را تسکین می‌دهد و نقشی موثر در بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر دارد.

عظمایی تاکید کرد: شربت بادرنجبویه به تقویت دستگاه گوارش به ویژه معده و رفع دل‌پیچه‌های ناشی از نفخ روده‌ها کمک می‌کند، این شربت آرام‌بخش قلب و اعصاب است بنابراین تپش قلب، بی‌خوابی، کابوس و خواب‌های آشفته را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت تاثیری چشمگیر در تقویت کبد و بهبود آفت دهان و تبخال دارد و در بهبود عملکرد سیستم عصبی به درمان سرگیجه، مالیخولیا، هیستری (برانگیختگی شدید هیجانی که اضطراب را به علائم بیماری مانند ترس تبدیل می‌کند.)، وسواس‌های سوداوی (فکری و عملی)، سکته‌های مغزی، صرع، توهم و وحشت موثر است.

موارد منع مصرف شربت بادرنجبویه

عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت بادرنجبویه یادآوری کرد: زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی پروستات، گلوکوم (آب سیاه چشم) و فشار خون بالا باید از مصرف این شربت خودداری کنند.

مواد لازم برای تهیه 2 لیتر شربت بادرنجبویه

عرق بادرنجبویه یک لیتر
عرق بیدمشک نیم لیتر
گیاه بادرنجبویه 50 گرم
عسل 500 گرم
آب لیموترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه شربت بادرنجبویه

- نخست عرق بادرنجبویه و بیدمشک را با هم مخلوط کنید.
- گیاه بادرنجبویه را به مخلوط عرق بادرنجبویه و بیدمشک اضافه کنید و بگذارید 2 ساعت بماند.
- مخلوط گیاه بادرنجبویه، عرق بادرنجبویه و بیدمشک را 2 تا سه دقیقه بجوشانید سپس صبر کنید تا ترکیب به دمای متعادل (50 درجه سانتی‌گراد) برسد.
- مخلوط جوشیده شده را صاف و عسل را به آن اضافه کنید.
- شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.
- شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.
- برای تهیه یک لیوان از شربت بادرنجبویه، یک تا 2 قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید سپس به آن 2 تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید؛ بقیه لیوان را آب بریزید؛ مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.

- شربت بادرنجبویه را می‌توان روزانه سه لیوان (2 لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) مصرف کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عصبانیت شربت بادرنجبویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

مصطفی میرسلیم توئیتی در خصوص سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان منتشر کرد.

وی در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از استقبال ناشایست از ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر‌های خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

دیگر خبرها

  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی