Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@15:39:11 GMT

کلسترول بالای خون معمولا علامتی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۲۷۳۴

کلسترول بالای خون معمولا علامتی ندارد

بنابراین بسیاری از افراد ممکن است ندانند که میزان کلسترول‌شان بالا است.

آزمایش کلسترول خون باید از همان اوائل زندگی شروع شود و حتی کودکان و نوجوانان باید ازمایش کلسترول انجام دهند.

آزمایش کلسترول باید بین ۹ تا ۱۱ سالگی آغاز شود و هر پنج سال یک بار تکرار شود. کودکی که والدینش کلسترول بالا یا سابقه بیماری قلبی دارند، ممکن است حتی در سن پایین‌تری نیاز به ازمایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه «انستیتو قلب، ریه و خون آمریکا» (NHLBI) این است که پس از ۲۰ سال هر پنج سال یک بار آزمایش کلسترول دهید. هنگامی که مردان به ۴۵ سالگی یا زنان به ۵۵ سالگی می‌رسند، آزمایش کلسترول باید هر دو سال یکبار تکار شود

درصورتی که فرد عوامل خطرساز برای بیماری قلبی مانند سابقه خانوادگی حمله‌های قلبی یا بیماری قلبی زودرس داشته باشید یا اگر کودک چاق است یا دیابت دارد، پزشک ممکن است انجام آزمایش کلسترول با فواصل زمانی کمتر را توصیه کند.

در نتیجه مطلوب آزمایش چربی‌های خون مقادیر اجزای متفاوت  باید در این حدود باشد:

کلسترول کل: حدود ۱۵۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر

کلسترول بد یا LDL : حدود ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر

کلسترول خوب یا HDL : در مردان ۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا بیشتر و در زنان ۵۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا بیشتر

تری‌گلیسرید: کمتر از ۱۵۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر

کد خبر 699025 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز میلی گرم در دسی لیتر آزمایش کلسترول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

ضربان‌ساز‌ها دستگاه‌های الکترونیکی در دنیای پزشکی هستند که اطمینان حاصل می‌کنند قلب کاربر به شکل نرمال کار می‌کند. اگر ریتم قلب ضعیف شود، ضربان‌ساز با افزایش جریان الکتریکی موجب می‌شود تا قلب به ریتم اصلی خود بازگردد. هر زمان که لازم باشد، ضربان‌ساز تلاش می‌کند و در صورت لزوم پالس‌های سریع‌تری را ارائه می‌دهد تا فرد زندگی نرمالی را تجربه کند. ضربان‌ساز برای ایجاد پالس به برق نیاز داشته و این انرژی از طریق یک خازن تامین می‌شود که باید سریع شارژ و تخلیه شود. این انرژی الکتریکی باید به اندازه کافی باشد تا برای تنظیم مجدد قلب مناسب باشد.

مین دوک نگوین و همکارانش برای بهبود ذخیره‌سازی انرژی، روی طراحی جدیدی برای خازن‌ها کار می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند میزان انرژی از دست رفته بعد از هر بار شارژ/دشارژ را کم کنند و تعداد دفعاتی که خازن با اطمینان شارژ یا تخلیه می‌شود را افزایش دهند.

مین دوک نگوین می‌گوید: «ضربان‌ساز باید با ضربان قلب شما همگام باشد، بنابراین باید بتواند تا میلیارد‌ها بار شارژ و تخلیه شود. در غیر این صورت، شما باید هر چند ماه یکبار ضربان‌ساز را تعویض کنید.»

نگوین و تیمش روی نوعی خازن کار می‌کنند که از چندین لایه نازک از مواد مختلف استفاده می‌کند. آن‌ها با افزودن لایه‌ها توانستند راندمان را به بیش از ۹۰ ٪ افزایش دهند. این بدان معنی است که کمتر از ۱۰ ٪ از بار الکتریکی مورد استفاده برای شارژ را از دست می‌رود. این طراحی جدید دو برابرکمتر از طراحی‌های قدیمی انرژی از دست می‌دهد. این دستگاه در محدوده دمایی گسترده ۲۵ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد کار می‌کند و می‌تواند تا ۱۰ میلیارد بار شارژ و تخلیه کند. در واقع این دستگاه می‌تواند تا ۳۰۰ سال عمر کند.

نتایج یافته‌های آن‌ها در قالب مقاله‌ای با عنوان “Towards Design Rules for Multilayer Ferroelectric Energy Storage Capacitors – A Study Based on Lead-Free and Relaxor-Ferroelectric/Paraelectric Multilayer Devices” در نشریه Advanced Materials به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • «میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد