Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان تنها تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری صرفه اقتصادی دارد و بیش از آن نه از جنبه صنعتی و نه از جنبه های دیگر مقرون به صرفه نیست.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت وگو با ایران اکونومیست، درباره راهکارهای مدیریت منابع آبی در بحران خشکسالی بیان کرد: یکی از پروژه هایی که این روزها برای دسترسی به منابع آب پایدار مطرح می شود، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است اما این انتقال تا شعاع حدود ۱۰۰ کیلومتری سواحل منطقی و معقول است اما انتقال آن به عمق سرزمین نه صرفه اقتصادی دارد و نه از جهت امنیتی و هزینه های آن قابل توجیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه  انتقال آب از دریاهای جنوب به فلات مرکزی صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: قیمت تمام شده انتقال این آب به عمق ۱۰۰۰ کیلومتری کشور بسیار گران است و قطعا مشتری خاصی ندارد. نه از جنبه صنعتی و نه از جنبه کشاورزی قابل توجیه نیست. فلذا سرمایه گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی چندانی ندارد. از سوی دیگر ما هر ساله با بارندگی های موسمی روبرو هستیم که متاسفانه به  جای مدیریت صحیح و مهار این آبها، تبدیل به سیل شده و به خانه و زندگی مردم آسیب وارد می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لازم است در وهله اول با مدیریت، برنامه ریزی دقیقی برای مهار آب های سطحی داشته باشیم. از سوی دیگر می توان با استفاده از آب شیرین کن ها از آب دریا برای تامین آب مناطق مجاور استفاده کرد و باید سواحل دریای خلیج فارس و دریای عمان از این ظرفیت به بهترین نحو بهره مند شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان ، انتقال آب خزر به فلات مرکزی ، مجلس یازدهم ، استانی سیاسی ، بحران کم‌آبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان انتقال آب خزر به فلات مرکزی مجلس یازدهم استانی سیاسی بحران کم آبی صرفه اقتصادی انتقال آب نه از جنبه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر شهرام ایرانی روز گذشته در حاشیه جشنواره فرهنگی و هنری روز ملی خلیج‌ فارس و رونمایی از پوستر روز ملی خلیج‌ فارس در محوطه برج آزادی در تهران، اظهار داشت:خلیج همیشه فارس نماد اقتدار ایران است، در شروع ٨ سال دفاع مقدس نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر ۶٧ روز توانست استیلای دریایی خود را به دشمن تحمیل و نیروهای بعثی را از صحنه حذف کند.

تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور در خلیج‌ فارس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کردیم، اما شاهرگ اقتصادی خودمان را به صورت کامل و در امنیت و پابرجا نگه داشتیم به گونه‌ای که اقتصاد در جنگ به خوبی مدیریت شد و امنیت بنادر اصلی جنوب مانند بندر امام (ره) و بندر بوشهر و میدان نفتی جزیره خارک که اصلی‌ترین مرکز صادرات نفت ما بود، برقرار ماند و در نهایت شاهد پیروزی شیرینی بودیم که نیروهای مسلح به کشور و به مردم هدیه کردند.

«نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کشورمان از زمان دفاع مقدس تاکنون پله‌های اقتدار را طی کرده است و پیروزی جدید هم «وعده صادق» بود که به زودی هم نابودی رژیم منحوس صهیونسیتی صورت خواهد گرفت»

ایرانی گفت: امروز خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان است، البته بیشترین اسکورت‌های کشتی‌های ایران در مناطقی فرامرزی مانند خلیج عدن و اقیانوس اطلس که دشمنان نظام حضور دارند و تروریسم دریایی را تشکیل دادند اسکورت کشتی‌های خود را انجام می‌دهیم، اکنون دریانوردان و تجار ما در امنیت کامل فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است