Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@07:15:26 GMT

چرا درختان جاده گچساران به بهبهان قطع شد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۴۸۱۴

چرا درختان جاده گچساران به بهبهان قطع شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه و بویراحمد وجود درختان برای پاکسازی آلودگی هوا یک امر مهم و ضروری بوده که این روزها بر کاشت نهال و مراقبت از درختان توصیه های زیادی شده است.

یعقوب عوض زاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص قطع درختان در حاشیه راه این شهرستان به بهبهان اظهار کرد: خبر قطع درختان در حاشیه راه گچساران به بهبهان در چند روز اخیر به یکی از دغدغه شهروندان این شهرستان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: درخت های اوکالیپتوس در طرح کمربند سبز توسط اداره راه و به جهت زیبا سازی حاشیه راه در حاشیه راه گچساران به بهبهان ایجاد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران تصریح کرد: این محور با توجه به نزدیک بودن به محدوده شهر جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه کاشت درختان اوکالیپتوس انجام شده است.

عوض زاده عنوان کرد: بعد از گذشت چندین سال این درختان بسیار بزرگ شده و شاخه‌ای آنها توسط باد شکسته و برای کاربران جاده‌ای ایجاد خطر میکردند.

وی گفت: گاه راه را نیز مسدود کرده که عوامل راهداری نسبت به رفع انسداد آن محور اقدامات لازم را انجام می دادند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران خاطرنشان کرد: در طوفان روز پنجشنبه مورخ ۲۱ مرداد ماه جاری که در این شهرستان رخ داد،مسیر امام زاده جعفر و چهار بیشه با شکسته شدن شاخه های این درختان کاملا مسدود شد و حتی دو عدد از پایه های روشنایی در این حادثه بر زمین افتادند.

عوض زاده بیان کرد: در همین راستا با کمک عوامل راهداری، پلیس راه و جمعی از مردم عبوری این مسیرها برای تردد آزاد شدند.

وی افزود: به جهت ایمنی تردد در روزهای بارانی و وزش باد شدید و جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده و پیشگیری از به خطر افتادن جان هم وطنان مجبور به هرس این درختان در ارتفاع ۳ تا ۴ متری از سطح زمین شده ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران ادامه داد: این دستگاه درختان را در مسیرهای عنوان شده هرس ( نه قطع آنها) کرد.

عوض زاده اضافه کرد: بیشتر این درختان همانطور که در تصاویر مشخص است درهم شکسته و ما شاخه های آنها را از سطح جاده جمع آوری کرده ایم و سپس اقدامات لازم برای هرس آنها انجام شد.

 وی گفت: با توجه به ماهیت رشد درخت اوکالیپتوس در دو سه ماه آینده مجددا جوانه زده و زیبایی آنها دو چندان خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران اظهارکرد: اقدامات صورت گرفته بر روی درختان در محورهای عنوان شده به دلیل اقلیم آب و هوایی این شهرستان و وزش بادها و باران های شدید احتمالی، برای حفاظت از جان مردم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اداره حمل و نقل جاده ای گچساران جاده بهبهان قطع درختان هرس خبرگزاری فارس حاشیه راه عوض زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت

علیرضا اسدی گفت: طی سال ۱۴۰۱ در مجموع پنج میلیون و ۲۶۶ هزار تن کالا و بار در قم جابه‌جاشده بود.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ کالا در سال ۱۴۰۲ در قالب ۵۲۴ هزار بارنامه صادر شده انجام شده‌است، اضافه کرد: تعداد بارنامه‌ها نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۴۶۱ هزار بارنامه) ۱۴ درصد رشد داشته است.

اسدی عنوان کرد: ۴۲ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۳ هزار و ۸۷۳ دستگاه ناوگان باری، ۲ هزار و ۸۷ دستگاه وانت‌بار و درمجموع چهار هزار و ۹۲۹ نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا استان قم به فعالیت مشغول هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: فراورده‌های دامی، سیمان، آهن‌آلات و کود به ترتیب بیشترین فراوانی کالای حمل شده طی سال ۱۴۰۲ از این استان را به خود اختصاص داده‌است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم یادآورشد: با توجه‌به بررسی‌های به‌عمل‌آمده و هدف‌گذاری‌های لحاظ شده، پیش‌بینی می‌شود شاهد جابه‌جایی بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا طی امسال  در استان قم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان