Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:34:28 GMT

ماجرای قطع درختان حاشیه شهر دوگنبدان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۴۸۹۲

ماجرای قطع درختان حاشیه شهر دوگنبدان چه بود؟

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا، در این ویدیو و تصاویر قطع شماری از درختان اکالیپتوس در فضای مجازی این شهرستان منتشر شد که بسیاری با پست و توئیت‌های خود در فضای مجازی خواهان برخورد با مسببین  شدند و هر کدام نیز یکی از دستگاه های اجرایی این شهرستان را خطاب قرار داده و آنها را مقصر بریدن این درختان اعلام می‌کردند.
پیگیری‌های خبرنگار ایرنا برای مشخص شدن علت این ماجرا که در جاده گچساران به بهبهان و در پنج کیلومتری شهر دوگنبدان اتفاق افتاده بود در گفت و گو با یکی از مسوولان این شهرستان سرانجام به نتیجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران در این زمینه در گفت و گو  ایرنا افزود: خبر قطع درختان در حاشیه راه گچساران به بهبهان در چند روز اخیر به یکی از  دغدغه شهروندان این شهرستان تبدیل شده است.
 یعقوب عوض زاده بیان کرد: درخت های اوکالیپتوس  حاشیه راه گچساران به بهبهان در قالب طرح سراسری کمربند سبز از سوی اداره راه این شهرستان برای زیبا سازی حاشیه راه گچساران به بهبهان کاشته شد.
وی با اشاره به قرار گرفتن این محور در نزدیکی محدوده شهر دوگنبدان  گفت: هدف از کاشت درختان اوکالیپتوس از سوی اداره راه علاوه بر زیبایی جلوگیری از تجاوز به حریم راه بوده است.

درختان کنار جاده گچساران به بهبهان هرس و رفع خطر شدند

عوض زاده با بیان اینکه برای جلوگیری از سقوط و خطرات احتمالی این درختان هرس و رفع خطر شدند افزود: شکسته شدن این درختان بر اساس حوادث طبیعی از جمله طوفان و سیل  علاوه بر ایجاد خطر برای کاربران جاده ای موجب مسدود شدن  محور گچساران به بهبهان می شد که این اداره در زمان بروز این حوادث بلافاصله نسبت به رفع انسداد این مسیر اقدام می کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران ادامه داد: بر اثر طوفان و بارش سیل آسای ۲۱ مرداد امسال به دلیل شکسته شدن شاخه های این درختان محور های  امام زاده جعفر و چهار بیشه بطور کامل مسدود شده بود و همچنین  ۲ عدد از پایه های روشنایی این مسیر ها نیز بر اثر باد به زمین افتاده بود.

عوض زاده بیان کرد: در همین راستا با کمک عوامل راهداری، پلیس راه و جمعی از مردم عبوری این مسیرها برای تردد بلافاصله آزاد شد.

وی افزود: به همین دلیل اداره راهداری این شهرستان برای ایمنی تردد آسان  و جلوگیری از به خطر افتادن جان هموطنان در زمان بروز حوادث طبیعی از جمله طوفان و بارش سیل آسا اقدام به هرس این درختان در ارتفاع ۳ تا ۴ متری از سطح زمین کرده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران ادامه داد: بیشتر این درختان همانطوری که در تصاویر مشخص است در اثر طوفان درهم شکسته و خرد شده بودند این اداره در ابتدا شاخه های آنها جمع آوری و سپس نسبت به هرس آنها که معمولا در ارتفاع سه تا چهار متری شکسته و یا نیز ریشه کن شده بودند اقدام کرده است.


وی اظهار داشت: اقدامات انجام گرفته بر روی درختان در محورهای عنوان شده به دلیل اقلیم آب و هوایی این شهرستان و وزش بادها و باران های شدید احتمالی، برای حفاظت از جان مردم صورت گرفته است.

عوض زاده گفت: با توجه به ماهیت رشد درخت اوکالیپتوس در سه ماه آینده مجددا جوانه زده و زیبایی آنها دو چندان خواهد شد.

برچسب‌ها بارش باران گچساران قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران گچساران قطع درختان بارش باران گچساران قطع درختان گچساران به بهبهان اداره راه عوض زاده جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • برداشت کلزا در بهبهان