Web Analytics Made Easy - Statcounter

راضیه اسلام مهر گفت: بانوان روستایی در این طرح با آموزش‌های ترویجی ارایه شده توسط اداره آموزش و ترویج در زمینه مدیریت مزرعه و با استفاده از حداقل کود و سموم شیمیایی ۴۰۰ کیلو گرم گلاب از ۸۰۰ کیلوگرم گل محمدی برداشت شده از یک مزرعه ۲۰۰۰ متر مربعی تولید کردند و به صورت محلی به فروش رساندند.

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت: طرح زنجیره ارزش گیاهان دارویی برای دومین سال پیاپی در جامعه زنان روستایی شهرستان مرودشت در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پارسال این طرح در سطح نیم هکتار گیاه دارویی کاسنی توسط زنان روستایی بریانک و امسال درسطح ۲۰۰۰متر مربع گل محمدی توسط اعضا صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی فتوح آباد به اجرا در آمد.

اسلام مهر گفت: این طرح براساس دستورالعمل اجرایی طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان، موضوع موافقتنامه بین دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اجرا شده است.

این کارشناس با بیان اینکه توانمند سازی زنان بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی نقش بسزایی در جلوگیری از خام فروشی، افزایش فرآوری محصول و افزایش درآمد دارد، ابراز کرد: در این طرح بانوان روستایی علاوه بر ارتقاء کیفیت محصول و کاهش حاشیه بازار محصول خود را به شکل درست و منطقی به بازار عرضه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مرودشت گیاهان دارویی زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است

احمد وحیدی روز یکشنبه در بازدید از غرفه توانمندی‌های صادراتی کرمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران "ایران اکسپو ۲۰۲۴" افزود: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی برخوردار است به خصوص در حوزه مس که از ظرفیت‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش مس باید به صورت کامل تعریف شود و تولیدات این حوزه ارزش‌افزایی داشته باشند.

وزیر کشور همچنین تکمیل زنجیره ارزش خرما و فرش کرمان به عنوان کالاهای اساسی و شاخص این استان را مورد تاکید قرار داد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در حوزه زنجیره‌ ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس