Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@21:25:15 GMT

کیفیت نظافت شهر مشهد در بالاترین سطح کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۵۲۲

کیفیت نظافت شهر مشهد در بالاترین سطح کشور است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران کیفیت نظافت و رفت و روب در شهر مشهد را در بالاترین سطح کشور دانست و گفت: استفاده از تجربیات موفق کلان‌شهرهای ایران در زمینه مدیریت پسماند و الگو گرفتن از فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی عزیزی در جلسه مشترک با مدیر کل نظارت بر خدمات شهری مشهد به منظور بررسی تجارب این کلان‌شهر در زمینه جمع‌آوری و مدیریت پسماند، اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری گسترده در حوزه خدمات شهری، واقع‌گرایی در آنالیزهای برون‌سپاری و نظارت دقیق شهرداری مشهد باعث شده است که این کلان‌شهر در بسیاری از حوزه‌ها در سطح کشور سرآمد باشد و در زمینه جمع‌آوری و مدیریت پسماند به الگویی برای سایر کشور بدل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استفاده از خودروهای مکانیزه و ادوات به‌روز و توجه ویژه به ایمنی پاکبان‌ها در شهر مشهد، از موضوعاتی بود که در این سفر مورد توجه ویژه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطر نشان کرد: استفاده از تجربیات موفق کلان‌شهرهای ایران در زمینه مدیریت پسماند و الگو گرفتن از فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت پسماند یکی از دغدغه‌های اصلی کلان‌شهرهای دنیا است و استفاده از این تجارب، علاوه بر ارتقای سطح خدمت‌رسانی به شهروندان، در کاهش تولید پسماندهای شهری نیز نقش مؤثری خواهد داشت.

کد خبر 597956

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد نظافت شهري شهرداری مشهد کلانشهر شهر مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت پسماند کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در شهر مشهد تولید می‌شود. - اخبار استانها -

احسان نجاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: افزایش ورود زائران به شهر مشهد مقدس و میزان ماندگاری آن ها، تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث افزایش میزان تولید زباله در شهر مشهد نسبت به سال گذشته همزمان با اولین ماه سال بوده است.

وی تصریح کرد: طی فروردین ماه سال جاری 54 هزار و 800 تن پسماند از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است و 2 هزار و 800 تن فقط زباله خانگی جمع‌آوری شده در اولین روز سال جدید بوده که در سال‌های گذشته در این کلانشهر بی‌سابقه بوده است.

نجاری‌مقدم با بیان اینکه بصورت روزانه 1767 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ثانیه بیش از 20 کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود.

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: میزان زباله جمع‌آوری شده در فروردین ماه سال گذشته حدود 50 هزار تن بوده است و کل پسماند جمع‌آوری شده سال 1402 بیش از 650 هزار و 300 تن اعلام شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود