Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نسرین نامی بانوی اردبیلی به عنوان سفیر اهدای عضو قله کازبک " اورست کوچک"  در کشور گرجستان را فتح کرد.

نسرین نامی بانوی کوه نورد اردبیلی به مربیگری شهریار عدنان و با گروه ۷ نفره به قله کازبک در کشور (اورست کوچک) گرجستان صعود کردند.

کازبک (قازبگی) نام کوهی است در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده و ارتفاع آن ۵۰۴۷ متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درجه سختی قله این کوه با درجه سختی قله‌های رشته‌کوه هیمالیا برابری می‌کند و به نام اورست کوچک مشهور است. نام گرجی این قله میکنواری به معنی "کوه یخ" می باشد.

«اورست کوچک» نامی است که به کازبک اطلاق شده است. قله مخروطی و منفرد کازبک (Kazbegi) از رشته‌کوه‌های منطقه قفقاز و در مرز میان کشور گرجستان  و روسیه واقع شده است. رشته‌کوه قفقاز رشته‌کوهی است اوراسیائی میان دریای سیاه و دریای خزر در منطقه قفقاز. 

رشته کوه عظیم قفقاز بطول ۱۲۰۰ کیلومتر از سه بخش تشکیل شده است، بخش غربی از دریای سیاه تا البروس، بخش مرکزی از البروس تا قله کازبک و بخش غربی از کازبک تا کشور آذربایجان و قله شاه داغی و در نهایت در دریای خزر به پایان می رسد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی منطقه اردبیل گرجستان کازبک اورست کوچک قله کازبک رشته کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سارا پاداش، کاراته کای قمی وزن ۶۶ کیلوگرم در رده سنی جوانان رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای نخستین بار قم را در بخش بانوان صاحب نشان طلا کرد.

پاداش در این رقابت‌ها با غلبه بر همه حریفان به دیدار پایانی راه یافت و در فینال هم مائده شالی از قزوین را شکست داد تا ضمن کسب عنوان قهرمانی، جواز حضور در اردوی تیم‌ملی کاراته جوانان را به دست آورد.

مسابقات کاراته بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف به میزبانی همدان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟