Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده سال 1400 که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در خانه ملت، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت بروزرسانی فناوری و تجهیزات مورد نیاز صنایع گفت: با توان حداکثری از صادرات کالاهای دانش‌بنیان و فناورپایه حمایت می‌کنیم.

دکتر مهران فاطمی به تغییر ریل‌گذاری اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: در این راستا، توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را در دستور کار داریم و برای شتاب در این بخش از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار یزد، ضمن تشکر از صنعتگران استان، گفت: صبوری و مقاومت صنعتگران در این شرایط بسیار قابل توجه و تقدیر است و امید است همواره در این عرصه و در راستای کمک به اقتصاد کشور، گام بردارند.
فاطمی ادامه داد: تراز فناوری و نوع کالاهای صادراتی از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه ریل‌گذاری استان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، درخواست دارم که به تحول کالاهای صادراتی توجه بیشتری شود و با افزایش تراز تجاری در استان و کشور در این حوزه به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.


امنیت بسیاری از کشور ها به صادرات گره خورده است


نماینده مردم یزد و اشکذر در خانه ملت نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه هم‌اکنون فضای رقابت در دنیا در حال گسترش است، اظهار داشت: هم‌اکنون دنیا، دنیای رقابت در خدمات و فناوری است و رشد کشورها در اقتصاد بستگی به میزان عملکرد آنها در حوزه خدمات و فناوری دارد.
محمدصالح جوکار ادامه داد: توازن قدرت در منابع آبی و انرژی در موضوع کشورهای همسایه کاملاً درست است و صادرات کالا به سایر کشورها هم می‌تواند به تأمین امنیت کشور کمک کند.
وی، صادرات را دارای چندین مزیت دانست و افزود: صادرات علاوه بر مزیت اقتصادی برای کشور، دارای مزیت‌های فرهنگی و اجتماعی است وتولیدکنندگان در طول سال‌های اخیر با ایجاد استانداردهای لازم در محصولات خود توانستند در این زمینه به خوبی عمل کنند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در خانه ملت ادامه داد: برای در دست گرفتن بازارهای سایر کشورها باید در ابتدا قوانین و مقررات کشور هدف را مورد بررسی قرار داد و سپس نسبت به بازارها و صادرات کالا به این کشورها اطلاعات لازم را کسب کرد تا با کسب آشنایی از مرجوع شدن کالاها جلوگیری و به کشور ارزآوری شود.


تولید در استان یزد از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است


رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این جلسه تصریح کرد: صادرات ریشه در تولید دارد و تولید در استان یزد از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.
دکتر محمدرضا علمدار یزد افزود: در استان یزد 3 هزار و 260 واحد تولیدی وجود دارد که بیش از یکهزار و 400 کالا در آنها تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 410 قلم از این کالاهای تولید شده به بیش از 90 کشور صادر شده است، ادامه داد: استان یزد به سمت تولید ماشین‌آلات کاشی و سرامیک، فولاد و ماشین‌آلات نساجی پیش رفته که ماحصل آن کسب رتبه دومین استان معدنی، چهارمین استان صنعتی و هشتمین استان برتر صنعتی غیرنفتی کشور است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه در سال 1400در استان، 491 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم، افزود: این میزان  نسبت به مدت مشابه سال قبل ازلحاظ دلاری ارزشی 5/32درصد واز لحاظ وزنی 5درصد رشد داشته است
علمدار یزدی اضافه کرد: استان یزد در سه صنعت مهم، قطب تولید کشور به شمار می‌رود به نحویکه به تنهایی نهمین تولیدکننده کاشی و سرامیک دنیا و بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور هستیم.
وی با اشاره به اهمیت صنعت کاشی و سرامیک در استان یزد، ابراز امیدواری کرد که در این صنعت به گونه‌ای عمل شود که شعار سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی را در دل این صنعت زنده نگه داریم.
علمدار با بیان اینکه  یزد قطب نساجی کشور است و سهم 27 درصدی سرمایه‌گذاری و تولیدات نساجی کشور به ما اختصاص دارد، افزود: این استان در بسیاری از تولیدات نساجی از جمله روفرشی، ترمه، پارچه پرده‌ای و... رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در استان یزد تولید کامل شیشه جام و شیشه مظروف را داریم که علاوه بر تأمین داخل به 60 کشور دنیا نیز صادرات انجام می‌شود.
شایان ذکر است در این مراسم از 27 واحد تولیدی تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معدن و تجارت استان کاشی و سرامیک استان یزد دانش بنیان رئیس صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه