Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملا هبت‌الله آخونده‌زاده، رهبر طالبان، در نشست قندهار از این گروه خواست با پنجشیری‌ها خوب رفتار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، طالبان در پایان نشست قندهار که روز پنجشنبه آغاز شد، با صدور قطعنامه‌ای ۱۶ ماده‌ای، بر مهم‌ترین درخواست‌ها و رویکردهای خود تاکید کردند.

در این قطعنامه، ضمن محکومیت حمله هواپیماهای بدون‌ سرنشین آمریکا به کابل، به مشروعیت نظام طالبان، نابودی جزیره‌های قدرت، درخواست به رسمیت شناختن طالبان از سوی جامعه جهانی، مبارزه با مخالفان طالبان، موضع‌گیری عالمان دینی در رسانه‌های اجتماعی و حقوق زنان اشاره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این قطعنامه هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، امیرخان متقی، وزیر اطلاعات و فرهنگ، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو، احمدالله وثیق، رئیس رادیو و تلویزیون، محمدخالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر، مولوی عبدالحکیم، قاضی‌القضات طالبان، مولوی سردار محمد، معاون دادگاه عالی، مولوی عبدالرشید منیب، یوسف وفا، استاندار قندهار،‌ ندامحمد ندیم، استاندار کابل،‌ رحیم‌الله محمود، فرمانده نیروهای امنیتی طالبان در قندهار و دیگر اعضای این گروه از صادرکنندگان آن بوده‌اند.

اعضای رهبری طالبان در این نشست، حمله ۳۱ ژوئیه هواپیمای بی‌سرنشین آمریکا به کابل را محکوم کردند و گفتند کشورهایی را که اجازه داده‌اند این هواپیما با عبور از حریم هوایی آنان برای بمباران افغانستان اقدام کند، شریک این جنایت‌ می‌دانند. طالبان به این کشورها توصیه کردند عاقل باشند و اجازه ندهند چنین جنایتی تکرار شود.

بر اساس این قطعنامه، اکنون در افغانستان امنیت تامین شده و نظام مشروع است، جزیره‌های قدرت از میان برداشته شده‌اند و فساد، اختلاس و غصب وجود ندارد. مبارزه با داعش و مقابله با کشت، استعمال و قاچاق مواد مخدر نیز موفقیت‌های دیگری‌اند که طالبان در این قطعنامه‌ از آن‌ها دم زده‌اند.

طالبان در نشست قندهار از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و به ویژه سازمان کشورهای اسلامی خواستند "امارت اسلامی طالبان" را به عنوان یک نظام مشروع به رسمیت بشناسند.

در قطعنامه قندهار، از سه روز در تقویم به عنوان روزهای پرافتخار طالبان یاد شده است؛ ۲۸ مرداد ۱۲۹۸، روز اعلام استقلال افغانستان از بریتانیا، ۲۶ دی سال ۱۳۶۷ که به نام روز شکست روس‌ها در تاریخ افغانستان ثبت است و تاریخی جدید که طالبان ثبت کرده‌اند؛ یعنی ۹ شهریور ۱۴۰۰ که از آن به نام روز شکست نیروهای آمریکایی یاد شده است.

در همین حال، آژانس خبری باختر نوشت که هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در نشست قندهار از اعضای این گروه خواسته است تا با اهالی پنجشیر خوب رفتار کنند. ملا محمد عمر گروه طالبان را در سال ۱۹۹۶ تاسیس کرد (۲۶ سال پیش) اما بنا بر اعلام این آژانس تحت کنترل طالبان، هبت‌الله آخوندزاده دلیل مخالفت‌ها در پنجشیر با طالبان را تبلیغات منفی ۴۰ سال گذشته علیه امارت اسلامی دانسته است.

به گزارش آژانس باختر، آخوندزاده از مخالفان نظام طالبان و آن‌ها که علیه امارت می‌جنگند، خواست دلیل مخالفت خود را بیان و خواسته‌هایشان را مطرح کنند.

برخی منابع گفته‌اند هنگام سخنرانی رهبر طالبان، خبرنگاران را از نشست بیرون کرده‌اند. این درحالی است که در مورد زنده بودن ملا هبت‌الله تردیدهایی وجود دارد و تاکنون تنها یک تصویر از هبت‌الله آخوندزاده در رسانه‌ها منتشر شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان هبت الله آخوندزاده نشست قندهار رهبر طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه جنگ غزه باید پایان یابد گفت که حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض پایتخت عربستان درحال برگزاری است، گفت: از جامعه‌ بین‌المللی می‌خواهیم که فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان ملل به رسمیت بشناسد. اسرائیل اکنون سه چهارم نوار غزه را ویران کرده و اوضاع این باریکه بسیار اسف‌بار است. اگر اسرائیل به رفح حمله کند بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ملت فلسطین رخ خواهد داد. باید یک راه‌حل سیاسی ایجاد شود و بر اساس آن غزه، کرانه‌باختری و قدس به عنوان یک دولت فلسطینی به رسمیت شناخته شوند.

طبق گزارش الجزیره، محمود عباس خاطرنشان کرد: من نگران این هستم که اسرائیل بعد از غزه به سمت کرانه‌باختری بیاید و مردم آن را مجبور به کوچ کردن به سمت اردن کند. ما خواستار پایان جنگ و کمک به مردم غزه هستیم و به طور قاطع کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و کرانه‌باختری را نمی‌پذیریم. از آمریکا می‌خواهیم که از اسرائیل بخواهد عملیات نظامی در رفح انجام ندهد. از کشورهای اروپایی می‌خواهیم که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند همانگونه که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم تهدید کرده‌اند که در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند در سایه افزایش احتمال توقف عملیات نظامی در شهر رفح در صورت انعقاد قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس، این دو وزیر تهدید به استعفا کرده‌اند.

منابع آگاه روز شنبه از پیشرفت محسوسی در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه خبر دادند. این در حالیست که تل‌آویو به قاهره اطلاع داده که قصدش برای حمله به رفح «جدی» است و مذاکرات کنونی آخرین فرصت قبل از حمله است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی