Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه کویتی خبر حمله و انفجار در پایگاه هوایی «علی السالم» کویت را که محل حضور نیروهای آمریکایی است، تکذیب کردند.

منابع آگاه کویتی به روزنامه «القبس» گفتند، پدافند هوایی کویت قوی است و قابلیت بازدارندگی در مقابل هر تجاوزی را دارد. هیچ نفوذی به حریم هوایی کویت صورت نگرفته و تمامی اقدامات برای حمایت از حریم هوایی کشور اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع تأکید کردند، وزارت دفاع کویت در تمامی زمینه‌ها قادر به حفاظت هوایی، زمینی  و دریایی از کشور است.

جمعه (دیروز) گروهی عراقی به نام «تشکیل الوارثین» اعلام کرد که در تاریخ دوازدهم ماه جاری میلادی (آگوست) پایگاه هوایی «علی السالم» با چندین پهپاد مورد هدف قرار داده است.

در همین ارتباط، رسانه‌ها بامداد امروز از اصابت یک راکت به مجاورت پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر»، در دیرالزور سوریه خبر دادند.

در روزهای گذشته، گزارش‌های متعددی درباره انفجار در نزدیکی این پایگاه منتشر شده است. در آخرین مورد رسانه‌ها، روز دوشنبه از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه خبر داده بودند.

ائتلاف آمریکایی ضمن تأیید آن خبر، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با چند راکت پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته است. ائتلاف اعلام کرد که راکت‌ها به اطراف ناحیه «خضراء» در محدوده میدان نفتی العمر اصابت کرده است.

آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: پایگاه علی السالم کویت میدان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی ورلد، «هان مانِت» نخست وزیر کامبوج از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب غربی این کشور و مرگ دست کم ۲۰ سرباز خبر داد.

مانت در پیامی در فضای مجازی با اعلام این خبر، نوشت که از این حادثه «عمیقا شوکه» شده؛ به گفته وی، این انفجار در پایگاهی واقع در استان «کامپونگ اسپیو» رخ داده است.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه، خسارت شدید به چندین ساختمان را نشان می‌دهد که همچنان در آتش می‌سوزند و پزشکان در یک بیمارستان نیز مشغول مداوای سربازان هستند.

یونگ سوخون، یکی از افسران ارتش گفته است که چهار ساختمان، شامل سه انبار و یک مجتمع کاری، تخریب شده و چندین خودروی نظامی خسارت دیده‌اند.

هرچند دلیل این انفجار هنوز مشخص نشده اما کامبوج نیز مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، با موج گرمای بی‌سابقه مواجه شده و دمای استانی که انفجار در آن رخ داده است، دیروز ۴۰ درجه بود.

کد خبر 6090911

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه