Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اساسی‌ترین مشکل تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در خصوص همکاری با مدیریت شهری است، وجود بروکراسی‌های اداری و نبود سازوکار مناسب جهت تعامل باتشکل‌ها و نگاه پیمانکار محور از مشکلات تشکل‌های مردم نهاد برای همکاری است.

سید احمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بزرگترین مشکل تشکل‌های مردمی و سمن‌ها، اظهار کرد: یکی از مباحثی که در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران از روزهای ابتدایی مورد توجه بود و اهمیت داشت، رویکرد تغییر قوانین به نفع شهروندان بود و اینکه بتوانیم از ظرفیت دولت جهت توسعه عمومی و شهروندی قدم برداریم و تلاش کردیم بتوانیم خدمات مطلوب و بهینه‌ای را در این زمینه ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از موضوعاتی که می‌تواند در توسعه و رونق مشارکت عمومی نقش مؤثری داشته باشد، الگوی مناسب حکمروایی است که این الگو در تعامل میان دولت و شهروندان و شهروندان با یکدیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدفمان در این دیدگاه مشارکت کردن شهروندان در امور حکمروایی عمومی کشور بوده است و این موضوع باعث می‌شود شهروندان در کنار مدیریت شهری قرار گیرند و چالش‌ها و هزینه‌ها بسیار کاهش یابد، علاوه‌بر این حس نوع دوستی و توسعه عمومی نیز گسترش می‌یابد.

وی اضافه کرد: قوانین حمایتی در رابطه با حضور سمن‌ها، تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی باید ایجاد شود و مشکل اصلی این است که در برخی موارد قوانین در مشارکت مردمی دارای ضعف‌هایی است که مانع از حضور سمن‌ها می‌شود، بنابراین قوانین مشارکت مردمی باید در پایه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر دوباره مورد بررسی و قانون‌گذاری قرار گیرد.

علوی خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین مشکل تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در خصوص همکاری با مدیریت شهری است، وجود بروکراسی‌های اداری و نبود ساز و کار مناسب جهت تعامل باتشکل‌ها و نگاه پیمانکار محور از مشکلات تشکل‌های مردم نهاد برای همکاری است.

وی افزود: موانع و مشکلات سمن‌ها از حضور و همکاری این مجموعه‌ها جلوگیری می‌کند و نکته قابل توجه این است، اگر قرار باشد یک تشکل مردمی مانند مجموعه‌های خصوصی، ضوابط پیمانکاران را داشته باشد دیگر تشکل مردمی و جهادی نیست. نبود قوانین و لوایح مشخص در حوزه مدیریت شهری بزرگترین مشکل سمن‌ها و تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی است که باید به آن اهمیت داده شود و مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 596494

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری احمد علوی سمن ها و تشکل های مردمی گروه های جهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران شورای ششم تهران سازمان های مردم نهاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تشکل های مردم نهاد شورای اسلامی شهر گروه های جهادی مدیریت شهری سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست

ایسنا/آذربایجان شرقی با شرکت ۱۸۰۰ دانش آموز تبریزی رکورد «بزرگترین اجتماع طناب زنی» کشور شکسته شد.

همایش بزرگ طناب زنی به مناسبت هفته سلامت توسط تربیت بدنی شهرداری منطقه یک تبریز و با همکاری باشگاه ورزشی شهرداری، معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش و همچنین هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی در پارکینگ شماره ۲ ائل گلی برگزار شد.

در این همایش بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز ناحیه ۵ آموزش و پرورش تبریز شرکت کرده و طناب زنی کردند. 

پیش از این، رکورد ملی «بزرگترین اجتماع طناب زنی» با شرکت ۱۲۰۰ نفر متعلق به شهرستان قیامدشت استان تهران بود.

در پایان این برنامه ده‌ها دوچرخه و جوایز ارزنده از طرف شهرداری منطقه یک تبریز به قید قرعه به دانش آموزان اهدا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز نیز در برگزاری این رویداد بزرگ همکاری کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار