Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:00:55 GMT

۲۳ واحد صنعتی خراسان‌شمالی به چرخه تولید بازمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۰۸۶

۲۳ واحد صنعتی خراسان‌شمالی به چرخه تولید بازمی‌گردد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حاجی بگلو روز شنبه در نشست احیای واحدهای تولیدی راکد خراسان شمالی اظهارداشت: ۳۴۳ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره برداری است که ۲۳ واحد از این تعداد به دلایل گوناگون از چرخه تولید دور مانده اند.

وی افزود: همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است که فعالیت این واحدها با حمایت های دولت و اجرای طرح نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قرار دارد و این واحدها به زودی به چرخه تولید باز می گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احیای واحدهای راکد رویکرد دولت 

سرپرست معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست عنوان کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای راکد در استان قابل حل نیست و این موارد باید شناسایی و در سطح ملی بررسی شود.

ناصر فخرموحدی با تاکید بر اینکه باید فضای جدید و هدفمندی برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد در استان شکل گیرد، اظهار داشت: کمیته پایش به سرعت در استان شکل گیرد و برنامه ها با اهداف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هماهنگ شود.

پایین بودن واحدهای مشمول دریافت تسهیلات

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست گفت: طرح حمایت از واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال اقدام ارزنده دولت است، اما تعداد کمی از واحدهای تولیدی استان مشمول این حمایت ها قرار می گیرند.

مهدی اسلام خواه اظهار داشت: براساس دستورالعمل؛ داشتن ۱۰ شاغل از شروط برخورداری واحدهای تولیدی از تسهیلات حمایتی است در حالی که بیشتر کارگاه های استان کمتر از ۱۰ نفر شاغل دارند.

وی افزود: دانش بنیان بودن نیز از دیگر شروط برای پرداخت تسهیلات حمایتی است که شمار این واحدها هم در استان کم و ناچیز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که سهم استان از بهره مندی از این تسهیلات پایین باشد و اعتبارات خوبی در این زمینه جذب نشود.  

اقتصاد خراسان شمالی بر مبنای کشاورزی بنا نهاده شده است و حوزه صنعت به دلیل نبود زیر ساخت های لازم، رونق بخش کشاورزی را ندارد و طبیعی است که مجموع واحدهای تولیدی در این استان به اندازه یکی از شهرهای استان همجوار خراسان رضوی نباشد.

همچنان که تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است، بنابراین به تناسب تعداد واحدهای راکد نیز کم است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند و این استان دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

برچسب‌ها بجنورد سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان شمالی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان شمالی وزارت صنعت معدن و تجارت بجنورد سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان شمالی وزارت صنعت معدن و تجارت واحدهای تولیدی احیای واحدهای واحدهای راکد خراسان شمالی واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین