Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:00:22 GMT

زیردریایی با الهام از سفره ماهی ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۷۹۹

زیردریایی با الهام از سفره ماهی ساخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت هایلند سیستمز توسط اوکراینی ها تاسیس و اکنون در امارات متحده عربی و انگلیس فعالیت می کند این شرکت خود را یک شرکت تحقیق و توسعه و مدیریت پروژه توصیف می کند که گروهی از متخصصان مهندسی از سراسر جهان را به هم پیوند می‌دهد.

زیردریایی مذکور «کرونوس»(Kronos) نام دارد برای مقاصد تجاری، نظامی و حتی عملیات های نجات طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. با توجه به فضای داخلی تاریک و بدون پنجره آن به نظر نمی رسد برای حوزه توریسم جذابیتی داشته باشد. کرونوس با طول ۹ متر حدود ۱۰ هزار کیلوگرم وزن دارد. بال های پهن وسیله نقلیه دریایی نیز به سمت بالا جمع می شوند.

این زیر دریایی ۱۱ نفره( ۱۰ سرنشین و یک راهبر) یک ژنراتور بنزینی را با موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار ترکیب و سیستم محرکه واترجت را هدایت می کند. کرونوس می تواند به عمق ۱۰۰ متری آب برود و ذخیره هوای آن برای حدود ۳۶ ساعت کافی است.

در کنار این موارد سرعت زیر دریایی مذکور روی آب ۸۰ و زیر آب ۵۰ کیلومتر برساعت است. با توجه به تجهیزات سنگین کرونوس، چنین سرعتی برای حرکت در آب بسیار سریع است.

کد خبر 5567531 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: وسیله نقلیه زیردریایی نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی حاکمیت سایبری تحقیقات علمی امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روسیه ایستگاه فضایی بین المللی اینترنت کشاورزی سلول بنیادی فناوری نانو بیوتکنولوژی فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

گزارش وقوع حادثه دریایی جنوب شرق عمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد