Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم را تدوین طرح اصلاح نظام بانکی کشور خواند و گفت: کلیات این طرح پیش از این در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس تصویب شد اما برای بررسی دقیق‌تر طرح دوشوری شده و مجددا به کمیسیون ارجاع شد. نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: این اقدام همزمان با استقرار دولت سیردهم بود لذا بعد از استقرار دولت با هماهنگی کامل تیم اقتصادی اعم از وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی طرح فوق مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی اظهار کرد: طرح اصلاح نظام بانکی نتیجه بیش از ۳۰ جلسه تخصصی کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد است نقطه نظرات دولت در متن اعمال شده است بنابراین این طرح مورد توافق جمع‌بندی دولت و مجلس است. وی با بیان اینکه از روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح نظام بانکداری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: تصویب این طرح موجب اقتدار بانک مرکزی در حوزه ماموریت‌هایش خواهد شد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: طبیعتا افزایش اقتدار بانک مرکزی موجب افزایش ظرفیت اقتصادی کشور و جلوگیری از انحراف اقتصادی و بانکی خواهد شد که همین امر موجب نگرانی عده‌ای شده است و مخالفت‌ها در فضای رسانه‌ای را افزایش داده است. پورابراهیمی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی نظام خاموش کردن موتور تورم است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تورم ناترازی نظام بانکی است که ناشی از نواقص در قوانین و مقررات اداره بانک مرکزی می‌شود.اصلاح قانون بانک مرکزی اقتدار و جایگاه بانک مرکزی را ارتقاء داده و موجب فعالیت حرفه‌ای این نهاد اقتصادی خواهد شد. نماینده مردم کرمان در مجلس اصلاح قانون بانک مرکزی را گام دوم برای اصلاحات بزرگ اقتصادی در کشور خواند و یادآور شد:‌ تا امروز بانک مرکزی با کمک مصوبات سران قوا به ساماندهی بانک‌ها می‌پرداخت اما این مصوبات یکساله است و باید قانون دائمی برای جلوگیری از خلق پول و نقدینگی به تصویب برسد. پورابراهیمی با طرح این سوال که چرا عده‌ای نگران افزایش اقتدار بانک مرکزی و ساماندهی نظام بانکی کشور هستند، گفت: در سال‌های گذشته اضافه برداشت‌هایی در بانک مرکزی انجام شده که تکلیف آنها مشخص نیست و هنوز پرونده این تخلفات باز است. عده‌ای در فضای رسانه‌ای خرج می‌کنند تا تکلیف این پرونده‌ها روشن نشود اما این مخالفت‌ها حساسیت و عزم مجلس برای طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را دوچندان کرده است. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی بانکداری مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام نظام بانکی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی دولت گفت: اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد آنها را در مسیر درست ببریم.

علی بهادری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: باید بتوانیم تورم نرخ مسکن را مهار کنیم، در این راستا در طرح نهضت ملی مسکن آورده دولت زمین است و تا جایی که می‌توان باید زمین‌های تک واحد و ویلایی به متقاضیان داده شود. اگر همه دست به دست هم دهیم جهش تولید که گفته مقام معظم رهبری است اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه منابع را به سمت اولویت‌ها سوق دهید، ادامه داد: تجارت خارجی ما در فروردین‌ماه سال جاری در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از نهضت‌های دولت تکمیل پروژه‌ها و قوانین نیمه تمام است، گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری ناسالم بدون اینکه اتفاق خاص اجتماعی و اقتصادی رخ دهد، منحل شد که نشان می‌دهد دولت اهل شعار نیست، بلکه اهل عمل است. نظام بانکی متوجه شده است دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند. این دولت اهل اراده و تصمیم است. مصمم هستیم منابع بانکی را به سمت حوزه‌های تولید و مولد سوق دهیم.  

بهادری جهرمی تصریح کرد: زمانی که این دولت شروع به کار کرد تورم تولید کننده ما ۱۰۳ درصد بود که به سختی این عدد اکنون به حدود ۲۳ درصد رسیده است. برخی‌ها فکر می‌کنند که در دهه ۹۰ فقط در حوزه اقتصادی مشکل داشتیم، اما در حوزه اجتماعی، فرهنگی و... هم قابل دفاع نبوده است، حل این موضوعات زمان می‌برد و باید درباره اینکه در دهه ۹۰ چه گذشته است کتاب‌ها نوشت. اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد که آنها را در مسیر درست ببریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟