Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی قاسمی افزود: مرکز پیوند مغز استخوان این دانشگاه در سال ۹۱ راه‌اندازی شد که جزء پنج مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در کشور و نیز دومین مرکز پیوند در کل کشور در حوزه پیوند مغز استخوان کودکان محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: تاکنون ۲۱ نوع بیماری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پیوند مغز استخوان درمان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان و پیوند سلول‌های بنیادی گفت: از لحاظ تنوع و نوع بیمارانی که پیوند شده‌اند در کشور رتبه سوم به مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص دارد و همچنین انواع پیوند آلوژنیک و اتولوگ در این دانشگاه صورت گرفته است که این امر موجب نجات جان بسیاری از بیماران شده است.

قاسمی افزود: پیوند مغز استخوان از خود فرد بیمار، خواهر یا برادر، پدر و مادر، اقوام درجه دوم، بند ناف و بانک سلول‌های بنیادی ایران در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده است که بهترین نوع پیوند از خواهر یا برادر فرد بیمار است که می‌توان نتایج خوبی را از آن انتظار داشت.

وی ادامه داد: در صورت امکان افزایش فضای فیزیکی بخش، این مرکز با نیروی انسانی کافی که در اختیار دارد، می‌تواند به بیماران بیشتری خدمات درمانی ارایه کند.

رییس بخش پیوند سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۸ درصد بیماران پیوند مغز استخوان شده در دانشگاه علوم پزشکی طول عمر بالای پنج سال عاری از بیماری داشته‌اند که این امر نشان دهنده موفقیت پیوندهای انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها مشهد ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭی های ﺳﻠﻮل های ﺑﻨﻴﺎﺩی سلول درمانی دانشگاه علوم پزشکی بانک سلول های بنیادی ایران سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوند مغز استخوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سلول درمانی مشهد سلول درمانی دانشگاه علوم پزشکی بانک سلول های بنیادی ایران سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوند سلول های بنیادی پیوند مغز استخوان مرکز پیوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد