Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: هر گونه توسعه و پیشرفت کشور در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در مراسم «افتتاحیه سی و ششمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور» که در محل سالن اجلاس سران کشور برگزار شد اظهار داشت: توفیقی است که در جمع فرهیختگان، معلمان و رؤسای محترم آموزش و پرورش حضور داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی کشور است و متولی امر بسیار مهم تعلیم و تربیت برای نوجوانان، جوانان، مردان و زنان کشور است.

وی با بیان اینکه آینده سیاست، اقتصاد و آینده جامعه به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد، عنوان کرد: هر گونه توسعه و پیشرفت کشور در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است. موضوع کار آموزش و پرورش، پرورش انسان و انسان سازی است. تعریف انسان طبق قرآن کریم و تعریف منطقی انسان تفاوت دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: نطق فصل الفصول انسان نیست، بلکه تعلیم انسان اولویت دارد. تعریف انسان قرآنی می‌شود اینکه انسان به ربانی بودن و ربانی شدن و به توجهش به مبدأ و معاد شناخته می‌شود. شکل گیری انسانیت انسان و بیان آن در گرو آن است که با وحی ارتباط برقرار کند.

رئیسی اضافه کرد: تعلیم، یاد دادن، یاد گرفتن، آموختن و دانش افزایی سخت‌ترین کار در تربیت است. تعریف جامع و مانع تربیت احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی است. اگر احساس تمایلات عالی در انسان صورت گرفت، این انسان تربیت شده است و این کار بزرگی است که انبیا بر عهده داشتند و امروز بر عهده معلمان است.

وی با تاکید بر اینکه تربیت و تعلیم امروز وظیفه معلمان است خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش امروز امر تعلیم و تربیت معلمان را پیگیری و مدیریت می‌کند و این سازمان وظیفه مهمی در هدایت، حمایت و نظارت معلمان بر عهده دارد. در این عرصه آنچه می‌تواند این حق را احیا کند هم والدین و هم دولت است.

رئیس جمهور افزود: ادای این حق و انجام این وظیفه بزرگ و سنگین در این است که بتواند جامعه و همه ویژگی‌های یک جامعه در تراز را شکل دهد بر عهده آموزش و پرورش است. نقش بسیار مهم آموزش و پرورش در دولت، کشور و نظام این است که جایگاه تزکیه و تعلیم به عنوان یک جایگاه ممتاز شناخته شود.

رئیسی بیان کرد: هر گونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است. هر گونه هزینه هدفمند در این قضیه را نباید هزینه تلقی کرد، زیرا در حقیقت سرمایه گذاری برای ارتقای یک نسل است تا نیروی انسانی جوان و نوجوان ما بتوانند رشد و تعالی داشته باشند که رشد و تعالی آن‌ها جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهد.

وی افزود: پیشنهاد من به این اجلاس این است که مدیران مجرب و فاضل و با نگاه نقادانه، پیشینه را خوب واکاوی کنند و به نقاط ضعف و کاستی‌ها برسند. سی و پنج نشست برگزار شده است و در این نشست‌های عینی باید مشخص شود که مسئله چیست و راهکار‌های حل مسئله و راه‌های برون رفت از مشکل کدام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور اجلاس روسای آموزش و پرورش توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش رئیس جمهور بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم در استان، از معلمان و فرهنگیان مازندران قدردانی کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ضمن یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری، با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید و با قدردانی از زحمات و خدمات علمی،تربیتی، پرورشی، آموزشی جامعه فرهنگیان ، گفت: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم، در خود مدارس پرورشی را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینجور مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولین شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیات امنایی داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم در این دیدار از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت روز معلم در سطح استان خبر داد و گفت: در این هفته به مدارس توصیه شد برنامه ای با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان در تجلیل از جایگاه معلم برگزار کنند 

کمالی با بیان اینکه در آیین تجلیل استانی نیز از ۶۰۰ معلم قدردانی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته؛ با معرفی ۹۸ معلم منتخب شهرستانی و ۹ معلم برای معرفی به کشور از مقام آنان ویژه تجلیل شود.

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان