Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:03:39 GMT

سد بالاخانلو امسال آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۸۴۰۵

سد بالاخانلو امسال آبگیری می‌شود

 محرابیان در مراسم افتتاح طرح آبرسانی از سد طالقان به آبیک با بیان اینکه تا دهه مبارک فجر، سد بالاخانلو آبگیری می‌شود، گفت: باید روند احداث تصفیه خانه هم سریعا آغاز شود تا در پایان دولت سیزدهم بتوانیم بخش عظیمی از مشکلات آبرسانی بخش جنوبی استان را برطرف کنیم.

وی افزود: مطالعات انتقال آب الموت رود و شاهرود انجام شده است و تلاش می‌کنیم به زودی به مطالبات مردم پاسخگو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با بیان اینکه باید به روش‌های مختل آب شرب و بهداشتی را تامین کرد گفت: به زودی آب شرب شهر زیاران هم تامین می‌شود.

محرابیان گفت: وزارت نیرو فقط می‌تواند پشتیبانی کند و کار اصلی بر دوش مسئولان استان قزوین و شرکت آب منطقه‌ای و آبفای استان است.

وی افزود: ما ضمن تشکر از اجرای پروژه به صورت انقلابی و سریع، شاهد هلاوت و شیرینی آن هستیم و امیدواریم کام مردم استان با برقراری مرحله مناقصه انتقال آب به قروین، شیرین‌تر شود.

وزیر نیرو گفت: اگر مناقصه برگزار و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری انتقال آب به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا اعلام آمادگی کرد، دولت هم حمایت می‌کند در غیر اینصورت این طرح در طرح جهاد آبرسانی با اعتبارات دولتی به سرانجام می‌رسد.

محرابیان گفت: در برخی نقاط کشور نیازمند سرعت بخشی به کلان پروژه‌ها هستیم و این موضوع در دستور کار دولتمردان است و مجلس هم در تخصیص بودجه و ردیف‌های متفرقه به یاری دولت شتافته است.

وی افزود: امروز کلان پروژه‌های انتقال آب در اقصی نقاط کشور در حال اجراست و تلاش می‌کنیم مشکلات آب شرب مردم را به زودی برطرف کنیم.

وزیر نیرو گفت: این روز‌ها کلان پروژه‌هایی در استان‌های خوزستان، همدان و سایر استان‌های کشور برای انتقال آب شرب در دست اقدام است و به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

محرابیان اضافه کرد:۹۹.۷ درصد از روستا‌ها از نعمت برق برخوردار هستند و برای تامین آب شرب آن‌ها نیازمند اقدامات جهادی و انقلابی هستیم.

بازار آب به صورت پایلوت در استان قزوین راه اندازی می‌شود
اعلایی، استاندارهم گفت: ما شرمنده مردم صبور آبیک هستیم و امروز خوشحالیم با کیفیت‌ترین آب شرب، نصیب این مردم شده است و امیدواریم شرایط زیستی در این شهر بهبود پیدا کند.

وی افزود: با همکاری سایر مسئولان استان در تلاش هستیم تا سایر مشکلات این شهر را برطرف کنیم، ان شاءالله با دستور رئیس جمهور‌مشکل ساخت و ساز مردم زیاران هم برطرف خواهد شد.

استاندار گفت: استان قزوین دارای مزیت‌های مهم صنعتی و کشاورزی است و شعار افزایش ضریب آب به درآمد را در دستور کار قرار دادیم و به زودی با حضور وزیر نیرو بازار آب به صورت پایلوت در استان قزوین راه اندازی می‌شود.

اعلایی اضافه کرد: دولت سیزدهم در کنار تمامی تنگناها، حل مشکلات مردم را در دستور کار قرار داده است و در بازه زمانی کوتاه مدت شاهد اجرای دستورات رئیس جمهور برای حل مسائل و مشکلات مردم استان قزوین به ویژه در حوزه زمین و مسکن و دشت قزوین برای بهره برداری کشاورزی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان هم گفت: به همه کسانی از موهبت آب سالم برخوردا شدند تبریک می‌گویم و از همه دست اندرکارانی که شبانه روز برای احداث این خط لوله زحمت کشیدند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.
وی افزود: آب، منشا آسمانی و الهی دارد و باید ارتباطاتمان را با خدا اصلاح کنیم تا مشمول برکات الهی شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت آب در قرآن کریم گفت: آب، منشا رویش و نشاط زمین و انسان است و باید با مصرف بهینه و اسراف نکردن، شکرگذار آب باشیم.

وی گفت: در حال حاضر این سئوال مطرح می‌شود که کشت گندم واجب‌تر است یا هندوانه؟ باید با مصرف بهینه آب و صرفه جویی در آن، به زمین و انسان ها، حیات تازه ببخشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: این روز‌ها با مصرف بی رویه آب از چاه‌های حفر شده در دشت قزوین شاهد فرونشست آن هستیم که از مردم استان می‌خواهیم مصرف بهینه آب شرب را در دستور کار خود قرار دهند.

سیاهکالی مرادی، نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نیمی از بودجه آبرسانی به آبیک در ۶ ماهه پایان دولت قبل تخصیص پیدا کرد، ولی در دولت مردمی سیزدهم و با اقدام انقلابی وزیر نیرو این طرح افتتاح شد.

وی افزود: این طرح قار بود با ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد که با ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و اگر دولت و وزارت نیرو اقدام انقلابی نمی‌کرد قطعا این ۱۷.۵ کیلومتر خط انتقال با ۸۰۰ میلیارد تومان هم افتتاح نمی‌شد.

سیاهکالی مرادی گفت: آب کانال دشت قزوین در دوران خشکسالی و با استفاده از روش‌های سنتی کشاورزی و باغداری به جایی نخواهد رسید و باید از روش‌های نوین برای آبیاری دشت قزوین استفاده کرد.

وی گفت: همچنین از وزارت نیرو می‌خواهیم ۳۳ کیلومتر خط لوله قزوین را راه اندازی کند.

فاطمه محمد بیگی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از‌مردم انقلابی آبیک به خاطر اینکه در بیش از ۲۰ سال گذشته تلخی آب را تحمل کردند قدردانی می‌کنم و خوشبختانه با تلاش‌های دولت مردمی، نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی به بهره برداری رسید.

محمد بیگی افزود: افتتاح خط لوله آب آبیک نماد همبستگی مسئولان و مردم و نماد کار تیمی دلسوزان کشور است.

وی اضافه کرد: امیدوارم با همبستگی میان مسئولان ۱۹۴ روستا و ۱۵ شهر و ناحیه صنعتی استان از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

محمد بیگی گفت: حفظ خاک دشت قزوین از حملخ دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و از مسئولان وزارت نیرو می‌خواهیم سریعا پروژه انتقال آب به قزوین و ضیاءآباد را اجرا کنند.
عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم گفت:علیرغم همه محدودیت‌های بین المللی پیش روی دولت سیزدهم گام‌های اثرگذار و گره گشایی در کشور برداشته می‌شود.

وی افزود: در دوره کمتر از یک سال در حوزه دیپلماسی اقتصادی شاهد موفقیت‌های دولت هستیم.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجموعه وزیران در تلاش هستند تا سرمایه‌های اجتماعی مردم را حفظ کنند.

عباسپور افزود: بیش از سه دهه است آب رودخانه‌های الموت رود و شاهرود قزوین به جای استفاده در استان قزوین به دریای خزر ریخته می‌شود این در حالی است که می‌توان ا آب این رودخانه‌ها برای مصرف شرب مردم استان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: علیرغم دستور‌های وزیر نیرو اقداماتی برای سد بالاخانلو صورت نگرفته است و مردم جنوب استان قزوین از آب شرب سالم بی بهره هستند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم وزیر نیرو تصمیم قاطعی برای احداث سد الموت رود، اتخاذ کنند.

عباسپور گفت: امسال می‌توانستیم در بحرانی‌ترین شرایط برای تامین آب و برق مردم باشیم، اما با تدابیر وزارت نیرو کوچکترین چالشی در حوزه آب و برق مردم کشور نداشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد بالاخانلو وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد

پیمان جبلی که به همراه معاونانش امروز در نشستی، میزبان وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه در ساختمان شیشه‌ای سازمان صداوسیما بود، با اشاره به اهمیت موضوع مصرف بهینه برق و انرژی در کشور و فرهنگ‌سازی درخصوص آن، اظهار کرد: طی دوسال اخیر شاهد قطعی برق به‌ویژه در تابستان نبودیم که دستاوردی خوب است و ان‌شاءالله امسال هم همین‌گونه باشد.

وی به رشد تولید برق در سطح کشور با تدابیر وزارت نیرو اشاره و تعامل مشترک با این وزارتخانه را روبه‌جلو و اثرگذار توصیف کرد و گفت: خوشحالیم که رسانه ملی در جلب و بازنمایی رضایتمندی مردم از عملکرد حاکمیت در حوزه انرژی، سهیم است.

وی با بیان اینکه در قالب هم افزایی دو نهاد، اقدامات مشترک بزرگی در حوزه نیرو انجام شده است، اظهار کرد: به عنوان نمونه با کار رسانه‌ای هم‌افزایی که داشتیم، سیل دوسال گذشته جاده چالوس که می‌رفت تهدیدی باشد، به یک فرصت بزرگ تبدیل شد یا سیل اخیر سیستان و بلوچستان که تلاش شد کمترین میزان خسارات را در پی داشته باشد.

رئیس رسانه ملی در خاتمه از ضرورت ثبت و به تصویر کشیدن دستاورد‌های افتخارآمیز وزارت نیرو در قالب تولیدات ماندگاری، چون مجموعه نمایشی و پویانمایی سخن گفت و عنوان کرد: در کنار اطلاع‌رسانی مطلوب و واکنش سریع، ورود به حوزه تولید در گونه‌های مختلف نمایشی و غیرنمایشی نیز می‌تواند اثرگذاری درخوری در تبیین اهداف وزارت نیرو برای مصرف بهینه انرژی و نمایش توفیقات داشته باشد که صداوسیما در این زمینه نیز آمادگی و توان لازم را داراست.

افتتاح پروژه‌های امیدآفرین طی سال جاری

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز بااشاره به هم‌افزایی و همکاری با رسانه ملی که واجد اثرگذاری خوبی در زمینه مصرف انرژی بوده است، گفت: علاوه‌براین، طی تعامل با رسانه ملی و براساس پیش‌بینی‌های قبلی، توفیقات خوبی در جلوگیری از بروز تلفات و خسارات سنگین در سیل‌های اخیر سیستان و بلوچستان رقم خورد.

وی افزود: همچنین با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خوب انجام‌شده، محدودیت برق خانگی در تابستان ۱۴۰۲ نداشتیم، این درحالی‌است که دومیلیون مشترک جدید برق خانگی به فهرست قبلی افزوده شده بود و با ۲۵ درصد افزایش مصرف برق در صنایع نیز روبه‌رو بودیم.

وزیر نیرو ضمن قدردانی از رسانه ملی برای مددرسانی به وزارت نیرو در اطلاع‌رسانی به موقع و مدیریت مصرف انرژی گفت: برای سال جاری با اتکا به تجارب قبلی و استفاده از شیوه‌های نوین، طراحی دقیقی متناسب با روحیه مردم انجام شده است. البته منظور ما از مدیریت مصرف، کاهش رفاه مردم نیست، بلکه کاهش مصرف بخشی از انرژی است که هیچ رفاهی ایجاد نمی‌کند.

محرابیان ضمن تشریح جزئیات طرح تشویقی جدید تابستان امسال در قالب مسابقه‌ای با ۸۰ میلیون جایزه برای ۴۰ میلیون مشترک برق، از افتتاح پروژه‌های قابل‌توجه زیربنایی و توسعه‌ای در داخل و خارج کشور خبر داد که اغلب آنها دارای ظرفیت امیدآفرینی بالایی برای مردم‌اند که رسانه ملی می‌تواند در این باره نیز ایفای نقش کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پول هست زمین نیست!
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود