Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند رشد تولید میگوی پرورشی در جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش ۲ برابری تولید در مقایسه با سال گذشته و رسیدن به ١۶٧میلیون قطعه بچه میگو حکایت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، آبزی پروری یک صنعت به سرعت در حال رشد در کشورهای در حال توسعه است و در سیستان و بلوچستان، مساحت زمین مورد استفاده برای آبزی پروری در سال های اخیر با توجه به تقاضای رو به افزایش، توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با هدف توسعه آبزی پروری در سال جاری از تعداد چهار مرکز تکثیر میگوی آماده به کار در سیستان و بلوچستان ۲ مرکز تکثیر، فعال شده است که با تولید ١۶٧میلیون قطعه بچه میگو، افزایش بیش از دو برابری تولید بچه میگو نسبت به مدت مشابه در سال قبل را رقم زد.
 
در صنعت پرورش آبزیان، میگوی مولد به عنوان نخستین و مهمترین بخش چرخه این صنعت جهت تامین بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی نقش حیاتی دارد و میگوی مولد سالم ضامن تولید پست لارو (بچه میگو) با کیفیت و سالم در مراکز تکثیر میگو و در نتیجه افزایش تولید در مزارع پرورش است.
 
مراکز تکثیر به عنوان اولین گلوگاه ها برای پیشگیری و کنترل بیماری ها هستند و اعمال نظارت های بهداشتی دقیق در قالب رصد و پایش و بر پایه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو، باعث تولید پست لاروهایی با کیفیت شده است که به تبع آن باعث پایداری و افزایش بازدهی تولید خواهد شد.
 
شیوع بیماری در مزارع پرورشی یکی از مهمترین دغدغه‌های پرورش دهندگان است و برای حل این معضل تدابیر خاصی از سوی کارشناسان مربوطه اتخاذ شده که یکی از مهمترین آنها، تأمین لارو‌های ایمن سازی شده در مقابل بیماری است.
 
 افزایش بیش از دو برابری تولید بچه میگو در جنوب سیستان و بلوچستان
 
محمد شهلی بر مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: روند رشد تولید میگوی پرورشی در جنوب استان از افزایش دوبرابری تولید در مقایسه با سال گذشته و رسیدن به ١۶٧میلیون قطعه بچه میگو حکایت دارد.
 
وی ادامه داد: این امر مایه امید و انگیزه برای مدیران مراکز تکثیر و همینطور پرورش دهندگان استان در تأمین بچه میگوی مورد نیاز جهت ذخیره سازی(پست لارو) در مزارع پرورش میگو شده است.
 
مدیرکل شیلات استان افزود: در سال جاری علاوه بر تأمین نیاز داخلی، ارسال بچه میگو به مراکز تکثیر سایر استان ها نظیر گلستان و هرمزگان نیز انجام شده است.
 
وی با اشاره به اقدامات مثبت در مراکز تکثیر استان تصریح کرد: از طریق فراهم سازی بستر مناسب جهت فعالیت، اجرای برنامه های آموزشی- ترویجی، برنامه ریزی های فنی و پیگیری های معاونت آبزی پروری شیلات استان در برگزاری مستمر جلسات کارگروه فنی میگو متشکل از اداره کل شیلات استان، مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار، ادارات دامپزشکی استان و شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری، حاصل شده است.
 
تولید ۱۳۰ میلیون قطعه پست لارو در مراکز تکثیر میگو سیستان و بلوچستان
 
فاطمه داودی، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال ۱۳۰ میلیون قطعه پست لارو در مراکز تکثیر میگو استان تولید شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷۰میلیون قطعه به مقصد مزارع داخل استانی و ۶۰میلیون قطعه پست لارو و ۲ هزار قطعه مولد به خارج استان ارسال شده است.
 
وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای ۲ مرکز تکثیر میگو فعال و ۲ سایت پرورش میگو در حال فعالیت است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی با بیان اینکه فصل پرورش میگو در این استان از هفتم فروردین ماه آغاز می شود، ادامه داد: در پایان مهلت ذخیره سازی ۱۴۰ میلیون قطعه پست لارو در قالب ۴۶ مزرعه پرورشی با سطح زیر کشت ۸۸۰ هکتار در سایت شهید صنعتی گواتر انجام شده است .
وی تصریح کرد: در این مدت ذخیره سازی هفت میلیون قطعه پست لارو در واحد نرسری مجتمع کشت و صنعت مکران برای زیر کشت بردن چهار مزرعه ۲۲ هکتاری برای کراپ دوم به پایان رسید .
 
داودی گفت: پیش از این مجتمع کشت و صنعت مکران در مرحله اول ۲ میلیون و ۲۰۰قطعه پست لارو با تولید نهایی ۲۶ تن در واحد نرسری ذخیره سازی کرده بود.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون قطعه پست لارو سیستان و بلوچستان مراکز تکثیر برابری تولید آبزی پروری ذخیره سازی تکثیر میگو بچه میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان

 رضا شریفی در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در حال صنعتی شدن است و برای سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه در استان، نیازمند مشارکت مردم در همه حوزه‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به اجرای کلان طرح‌های توسعه ای در استان، تربیت نیروی کار ماهر بیش از هر زمانی اهمیت دارد و می‌بایست معدل تخصص کارگران این خطه افزایش یابد.

معاون سیاسی اجتماعی به موضوع اجتماعی سازی امنیت در سیستان و بلوچستان تأکید کرد و ادامه داد: باید بدون هیچ گونه حاشیه و نگاه صنفی، قومی و مذهبی عقب ماندگی‌های استان را جبران کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان