Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده‌ امروز با اشاره به سفر خود به شهرستان اقلید و بازدید از پروژه‌‍ های حوزه گردشگری از جمله تنگ براق اظهار داشت: تنگ براق  یکی از مراکز دیدنی شهر اقلید محسوب می‌شود و هر ساله این مرکز گردشگری، میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشورمان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری فارس با اشاره به سامان دادن به بسیاری از پروژه‌های بلاتکلیف گردشگری در سطح کشور گفت: در استان نیز این عزم برای ساماندهی پروژه‌ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در بازدید ‌میدانی از مکان‌های تجاری و باغ‌ها و اماکن اقامتی این منطقه؛ یکی از مشکلات اساسی آن ساخت اماکن اقامتی غیر مجاز با دست‌اندازی به حریم بستر رودخانه است که منجر به آسیب به رودخانه شده و این در حالی است بخشی از آب سد درود زن از این رودخانه تامین می‌شود.

فرخ‌زاده با بیان اینکه مجموعه گردشگری تنگ براق متولیان متعدد از جمله محیط زیست، آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و‌ مجموعه‌های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: مقرر شد در شورای عالی توسعه گردشگری استان تصمیمات لازم در خصوص ساماندهی و رفع مشکلات این منطقه با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی گرفته شود و میراث فرهنگی و صنایع دستی به عنوان متولی این مجموعه گردشگری انتخاب و معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری میراث، فضای کار برای پروژه سرمایه‌گذاری در آن را تسهیل کند. 

جانشین استاندار در شورای عالی گردشگری فارس افزود: با توجه به وظایف گسترده میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و شکل گرفتن این وزارتخانه برای سامان دادن به بسیاری از پروژه‌های بلاتکلیف در سطح کشور، در استان نیز این عزم برای ساماندهی پروژه‌ها ایجاد شده که جای خرسندی دارد و با تصمیم جمعی در شورای عالی توسعه گردشگری استان و همکاری میراث بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

فرخ زاده با اشاره به قدمگاه علی بن موسی علی الرضا (ع) به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های مذهبی و گردشگری شهرستان اقلید و تقدیر از شهرداری سده برای ساخت تجهیز منطقه گفت: وجود زائران در این منطقه سبب شد یک مجموعه 50 هکتاری توسط شهرداری سده با هدف اختصاص مکان‌های مناسب ویژه زائران در نظر گرفته که اکنون  6هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و برای توسعه بقیه فضا نیز به تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری است و مقرر شد شهرداری سده از به کمک جذب سرمایه‌گذار و استفاده از تسهیلات بانکی برای توسعه عمرانی این مکان اقدامات لازم را انجام دهد.

 معاون استاندار فارس همچنین خبرداد: یک مجموعه اقامتی با همکاری میراث فرهنگی در نزدیکی این زیارتگاه با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری فارس در بخش دیگری از گزارش سفر خود به اقلید با اشاره به وجود زیارتگاه چهل شهیدان در شهر دژکرد شهرستان اقلید، گفت: طی توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس مقرر شد مدیریت انجام اقدامات به مجموعه شورا و شهرداری دژکرد واگذار شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تنگ براق میراث فرهنگی تنگ براق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه