Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام سیدحسین حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان کردستان ضمن تاکید بر ضرورت نگاه ویژه و خاص مسئولین عالی قضایی به استان، اظهار کرد: در دو سال اخیر حدود 30 درصد از شعب نامتعارف استان کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ امکانات در مضیقه است و حتی کمترین امکانات رفاهی برای قضات و کارکنان در این استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: سن قضایی قضات استان پایین است و حدود 80 درصد از قضات شاغل در دادگستری استان غیربومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1399 دادگستری استان کردستان بالاترین موجودی پرونده را در کشور داشت و 75 درصد از شعب استان نامتعارف بود که در حال حاضر 30 درصد از شعب نامتعارف کاهش پیدا کرده و حدود 30 هزار پرونده از موجودی شعب در سال 1400، از موجودی پرونده‌ها کسر شد.

حسینی در ادامه بر لزوم نگاه ویژه و خاص مسئولین عالی قضایی به استان کردستان تاکید کرد و افزود: در هفته قوه قضاییه امسال، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و مدیرکل پزشکی قانونی استان بعنوان مدیر نمونه معرفی شدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: علیرغم کم برخوردار بودن استان که دستگاه قضایی هم از آن مستثنی نیست و بالاتر بودن پرونده‌های وارده به دادگستری استان نسبت به میانگین کشوری و حجم بالای مراجعین در دستگاه‌های تابعه، کارکنان دستگاه قضایی استان اعم از دادگستری و ادارات تابعه قوه قضاییه در استان بصورت شبانه روزی و جهادی در خدمت‌رسانی به مرم تلاش می‌کنند.

حسین نجفی مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضاییه هم در این جلسه اظهار داشت: مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه به دستور رئیس  قوه قضاییه به استان کردستان سفر کرده و هدف اصلی از این سفر نظارت بر اجرایی نمودن برنامه های عملیاتی سال 1401 در حوزه قضایی دادگستری استان است.

وی افزود: نظارت عملکردی و نظارت ستادی از دیگر اهداف این گروه اعزامی قوه قضاییه است تا مشکلات و مسائل دادگستری استان اولویت‌بندی شده و به اطلاع رئیس قوه قضاییه می‌رسد.

نجفی تاکید کرد: 9 کارگروه تخصصی نظارت بر برنامه‌های عملیاتی استان کردستان تشکیل شده که وظایف و ماموریت‌های آنان مشخص است و نظارت میدانی هم بر اجرای برنامه‌ها در تمامی حوزه.های قضایی استان انجام می.دهند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری کردستان شعب نامتعارف دادگستری استان استان کردستان قضایی استان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،آرش آریانزاد میگوید: به دنبال بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره در پشت سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸ سد استان شامل سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری، ۴۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده افزود: شهرستان‌های مریوان با هزارمیلیمترو بانه با ۸۰۰ میلیمتربیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده اند.
بارندگی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کارشناس اداره هواشناسی استان نیز میگوید: در بارش‌های اخیر سلین هورامان با ۹۴ میلیمتر و سرواباد با ۸۶ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته اند.
هواشناسی کردستان اعلام کرد از فردا نیز موج جدید بارشی نیز آسمان استان را در بر میگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان