Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر انتخابات کمیته ملی المپیک سر وقت برگزار می‌شد این مشکلات فعلی را نداشتیم.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدمحمد پولادگر روز شنبه در پایان مجمع تنیس روی میز در خصوص اعلام حکم بازنشستگی سه عضو مجمع کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: از این موضوع بی اطلاع هستم و اداره کل منابع انسانی وزارت ورزش این کار را کرده است و قانونا فکر می‌کنم تا زمانی که حکم رسمی آنها اعلام نشده باشد مانعی برای حضور در مجمع نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعی از اینکه حکم این افراد به آنها داده شده باشد را ندارم.

وی راجع به حکم بازگشت به کار محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی عنوان کرد: در این خصوص نیز اطلاعی ندارم، چون همین اتفاقات در یکی، دو روز افتاده است و همه نیز رسانه‌ای شده است، اما در حوزه کاری من نبوده است و اطلاعی ندارم. در جایگاه خود نهایت تلاشم را می‌کنم که انتخابات کمیته ملی المپیک در زمان مقرر برگزار شود. برگزاری انتخابات نشانه دموکراسی و آرام بودن همه چیز است و یکی از شاخص های آرامش همین برگزاری انتخابات است. برگزار نشدن انتخابات خیلی تبعات برای ما دارد و همه باید کمک کنیم انتخابات سر موعد برگزار شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان راجع به حکم سرپرستی برای محمدرضا پوریا در فدراسیون بدمینتون گفت: در مجمع باید تعداد فدراسیون های المپیکی بیشتر از غیر المپیکی‌ها باشد. یک بحث برگزاری مجمع را داریم که با دو سوم اعضا مجمع رسمیت پیدا می‌کند. یک بحث نیز اعتبار انتخابات است که شرط آن بیشتر بودن فدراسیون‌های المپیکی است و تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ دهد. دوره ریاست فدراسیون بدمینتون تمام شده و در همین هفته سرپرست آن را مشخص می‌کنیم. 

وی عنوان کرد: امروز جلسه‌ای برای مشخص شدن تکلیف انتخابات فدراسیون سوارکاری تشکیل می دهیم. همچنین تعداد فدراسیون‌های المپیکی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته اگر از غیر المپیکی بیشتر باشد مانعی نیست و اتفاق خاصی نخواهد افتاد. انتخابات فدراسیون شمشیربازی هم برگزار می‌کنیم و منتظر فدراسیون جهانی نیستیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که در بحث انتخابات شمشیربازی بر روی عدم حضور رئیس فدراسیون پس از پایان سه دوره ریاست مشکل وجود دارد، گفت: این که قاعده است و یکی از موارد اصلاحی همین است و ما درخواست دادیم که این مورد را در اساسنامه اصلاح کنیم. باقرزاده قانوناً نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و وزیر موافقت کردند تا زمان برگزاری انتخابات خود ایشان سرپرست باشد.

وی راجع به انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و خطر تعلیق این رشته گفت: متاسفانه کارشکنی‌هایی صورت گرفته است. پیگیر هستیم و فکر می‌کنم فردا زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون را اعلام می‌کنیم.

پولادگر در خصوص این موضوع که شنیده می‌شود ایمیل فدراسیون نزد مسئولان سابق این فدراسیون است و امکان ارتباط با فدراسیون جهانی وجود ندارد، گفت: متاسفانه صحت دارد و ما از طریق نهادهای نظارتی ورود کردیم که ایمیل را بگیریم، اما متاسفانه هیچگونه همکاری نکردند و این در حالی است که دوره آنها تمام شده است.

پولادگر در خصوص بالاگرفتن بحث حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال و موضع وزارت ورزش در این خصوص و اینکه اقداماتی برای عدم حضور ایشان در انتخابات انجام شده است، گفت: نمی‌دانم چرا باید تلاش برای عدم حضور تاج در انتخابات داشته باشیم. نهادهای نظارتی و سیستم قضایی داریم و اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد باید حکم دهند. وزاردت در جایگاه صدور حکم نیست. تایید صلاحیت فدراسیون فوتبال دست ما نیست، خود آنها کمیته ای دارند که بررسی می کنند. نهادهای نظارتی هم بررسی می کنند و تایید صلاحیت می کنند. وزارت ورزش هیچ دخالتی در حضور یا عدم حضور تاج نخواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که در بازی‌های کشورهای اسلامی، دوومیدانی نتیجه خوبی نگرفت و انتقادهای آزادی را در پی داشت عملکرد این فدراسیون را چطور می‌بینید گفت: این بازی‌ها دو روز است که تمام شده است، ما از امروز به بررسی عملکرد فدراسیون ها می پردازیم. یکی از ایستگاه‌هایی است که قبل از بازی‌های آسیایی و المپیک ملاک نظر است. اگر نیازی به اصلاح باشد انجام می‌دهیم.

پولادگر در پایان در پاسخ به این سوال که اگر انتخابات کمیته به هر دلیلی ۶ شهریور انجام نشود همه توپ‌ها در زمین وزارت خواهد افتاد چرا که انتخابات فدراسیون های المپیکی را برگزار نکرده یا تعیین تکلیف نشده‌اند گفت: این نهایت کم لطفی است. شاید برخی دارند به این روال عمل می‌کنند. اگر انتخابات کمیته در موعد خود برگزار می‌شد هیچ کدام از مشکلات نبود. شاید دو یا سه فدراسیون ان موقع داشتیم که نمی‌توانستند شرکت کنند اما خیلی از فدراسیون ها که اکنون به مرحله سرپرستی رسیده‌اند آن موقع مشکلی نداشتند. هر کسی که توپ را در زمین وزارت ورزش بیندازد کم لطفی می‌کند چون از دی سال پیش باید انتخابات برگزار می‌شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مهدی تاج ، کمیته ملی المپیک ، وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهدی تاج کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان فدراسیون های المپیکی وزارت ورزش و جوانان اگر انتخابات کمیته انتخابات فدراسیون کمیته ملی المپیک برگزار می شد فدراسیون ها عدم حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور  هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان،  مهین فرهادی زاد نائب رئیس کمیته ملی المپیک، محمد رسول خدادای رئیس فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضاء مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

  تقویم و بودجه پیشنهادی فعالیت‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سال ۱۴۰۳، بررسی و پذیرش استعفای آقای بشیریان رئیس سابق فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اصلاح اساسنامه فدراسیون و آئین نامه هیئت‌های ورزشی استانی مراکز آموزش عالی کشور، بررسی طرح اولین دوره بازی‌های همبستگی دانشجویان کشور‌های اسلامی و حسابرسی سال ۱۴۰۱ در دستور جلسه مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی قرار گرفت و با رای اعضا به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • بازدید پولادگر از اردوی تیم ملی پاراکانو
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی