Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با اشاره در پیش بودن آئین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و بازگشایی مراکز آموزشی، بر ضرورت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، گفت: ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت‌های همه اعضای کادر بهداشت و درمان در طول مواجهه با همه‌گیری کرونا، برگ درخشانی تاریخ این مرز و بوم است و در حافظه جمعی ملت ایران ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حرکت آغاز شده به سوی خودکفایی کشور در حوزه دارو، ضمن قدردانی از داروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: دولت از تلاش‌ برای تولید همه داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازان داخلی حمایت می‌کند.

رئیسی با اشاره به گزارشی مبنی بر تولید بیش از ۹۰ درصد از داروهای مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی، این دستاورد را افتخارآمیز دانست و افزود: استمرار این روند بدون تردید یک گام راهبردی در حوزه سلامت عمومی در کشور است و دولت با همه توان از آن حمایت می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازگشایی قریب‌الوقوع مراکز آموزشی و همچنین در پیش بودن اربعین حسینی گفت: همانطوری که با تلاشهای کادر درمان و البته همراهی جدی مردم توانستیم بر خیزهای مختلف بیماری غلبه کنیم، هم‌اکنون نیز همچنان همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌ها ضرورت دارد و پیش‌نیاز توفیق سیاستگذاری‌ها در مدیریت کرونا است.

رئیسی همچنین لزوم تزریق دز یادآور واکسن را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دز یادآور واکسن کرونا در صیانت از جان افراد مؤثر بوده و کسانی که دز یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

آیت‌الله رئیسی انجام تست و شناسایی مبتلایان به کرونا در مرزها و مبادی ورودی کشور را نیز ضروری برشمرد و از همه مردم خواست که برای ایمن ماندن از کرونا و سویه‌های جدید آن، نسبت به رعایت کامل اصول بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

«اجرای طرح پزشک خانواده» از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس جمهور در جلسه ستاد کرونا بود. رئیسی وزارت بهداشت و درمان را مکلف کرد در اجرای برنامه‌های تحولی دولت در حوزه سلامت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را خصوصاً در شرایطی که کشور همچنان درگیر همه‌گیری کرونا است، با سرعت بیشتر عملیاتی کند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بر ضرورت رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در اماکن ورزشی مسقف تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد ملی کرونا واکسن کرونا دز یادآور واکسن کرونا یادآور واکسن دز یادآور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور