Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:52:13 GMT

عمل به نظرات کارشناسی در موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۹۴۲۱

عمل به نظرات کارشناسی در موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه دنیا در موضوع منابع آب در نقطه بحرانی قرار دارد و باید برای این موضوع برنامه جدی داشته باشیم از نگاه ناعادلانه به موضوع آب مازندران انتقاد و تاکید کرد: در انتقال آب بین حوضه‌ای باید به نظرات کارشناسی جامه عمل پوشانده شود.

سید محمود حسینی‌پور نوری، در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در جمع خبرنگاران گفت: در سند آمایش کشوری به شدت دچار بی برنامگی هستیم و کل کشور از این موضوع رنج می برد و اگر نیازهای اساسی کشور درباره آب مورد توجه تصمیم سازان قرار گیرد نباید چنین شرایطی را در مازندران داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران تاکید کرد: امروزه دنیا در موضوع منابع آب در نقطه بحرانی قرار دارد و کشورهایی که در نقطه بحرانی قرار دارند برنامه های جدی دارند اما در کشور ما برنامه ای وجود ندارد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای وزارت جهاد کشاورزی، مازندران مقام اول تولیدات کشاورزی ایران را دارد از نگاه ناعادلانه به موضوع آب مازندران انتقاد کرد و گفت: وعده هایی که در سد لار داده شد به سرانجام نرسید و سبب متضرر شدن کشاورزان شد؛ آب مهمترین نیاز کشاورزان است و نباید دل نگرانی در این موضوع وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در انتقال آب بین حوضه‌ای باید به نظرات کارشناسی جامه عمل پوشانده شود، اظهار کرد: به زهکشی اراضی کشاورزی مازندران باید به عنوان یک موضوع امنیت ملی دیده شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امروزه امنیت غذایی از مولفه های امنیت ملی است و کسی نمی تواند منکر این موضوع شود.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان مازندران با علاقمندی در مزارع کار می کنند تا بتوانند کشور را به مرز خودکفایی برسانند تصریح کرد: ضرورت دارد سیاستگذاری در این زمینه در مسیر اصلی قرار گیرد و اگر اینگونه باشد می توان بر روی مازندران برای صادرات محصولات کشاورزی حساب ویژه باز کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتقال آب بین حوضه ای بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی