Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در گام دوم انقلاب احیای کارکرد مساجد را مد نظر قرار دهیم چراکه این مهم برکات فراوانی برای کشور به همراه دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در اراک با اشاره به اینکه احیای مساجد یکی از اولویت‌های مهم کشور است اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌‎روند و در این راستا یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری احیای مساجد است که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اساس نهضت امام خمینی(ره) بر پایه مساجد است افزود: یکی از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی مساجد هستند که در پیشرفت و اقتدار کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند بنابراین نیاز است در گام دوم انقلاب احیای کارکرد مساجد را مد نظر قرار دهیم چراکه این مهم برکات فراوانی برای کشور به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: احیای مساجد نقش مهمی در وحدت و امنیت جامعه دارد و پیشرفت و آبادانی مساجد در گرو توجه به مسجدمحوری است بنابراین تعامل تمامی دستگاه‌ها با ارکان مساجد یک امر ضروری است. 

دری نجف‌آبادی یکی از ضرورت‌های کشور را بعد از دو سال شرایط کرونایی بازگشت به مساجد و تقویت مسجدمحوری دانست و گفت: مسجد، خانه، مدرسه، دانشگاه و رسانه به عنوان پنج کانون مقدس در انقلاب اسلامی به شمار می‌روند که باید بسیار مورد توجه قرار گیرند.

ارتقای تمام ارکان مساجد در سند مردمی‌سازی باید لحاظ شودآیا مساجد سنگرند؟ | مردمی کردن مساجد نباید منجر به بی‌مسئولیتی نهادهای حاکمیتی شودامام جمعه موقت همدان: مساجد ما باید طراز اسلامی باشد

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم در شهرسازی توجه به مسجدمحوری است خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی مساجد نقش بسیار مهمی در امیدآفرینی بین مردم ایفا می‌کنند بنابراین پای کار آوردن نشاط و انگیزه‌های انقلابی و دینی برای احیای مساجد یک ضرورت مهم محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در گام دوم انقلاب جوانان پیشگام در پیشرفت کشور هستند، از این رو هیئت امنای مساجد باید جوان‌محور و جوان‌باور باشند هرچند در این زمینه باید از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان به خوبی استفاده شود.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: حوزه‌های علمیه نباید از مساجد غفلت کنند چراکه مساجد پایگاه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و کانون همه‌جانبه نقش‌آفرینی مردم محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی دری نجف آبادی احیای مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است