Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین حادثه تلخ روز جمعه در دریاچه سد شهر چای در استان آذربایجان‌غربی اتفاق افتاد. آن روز اعضای یک خانواده برای تفریح به ساحل این دریاچه رفته بودند. وقتی کمی گذشت، پدر بزرگ خانواده که مردی ۵۷ ساله بود، نوه ۵ ساله‌اش را برای بازی به دریاچه برد. او استخر بادی نوه‌اش را باد کرد و او را داخل آن نشاند و خودش هم گوشه استخر بادی را گرفت و داخل آب رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدربزرگ با شوق زیادی استخر بادی را روی آب حرکت می‌داد و نوه‌اش ذوق می‌کرد اما چند لحظه بعد ناگهان استخر بادی واژگون شد و کودک در آب افتاد. پدر بزرگ می‌خواست نوه‌اش را نجات دهد اما خودش هم به دلایل نامعلومی زیر آب رفت. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که سایر اعضای خانواده شاهد این صحنه هولناک بودند. در چنین وضعیتی بود که مادر کودک طاقت نیاورد و برای نجات فرزند و پدرش داخل آب رفت اما چند لحظه بعد او هم گرفتار شد و در نهایت هر ۳ عضو این خانواده در دریاچه غرق شدند تا حادثه تلخی رقم بخورد.

فرزین رضازاده، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در این‌باره گفت: قربانیان این حادثه مردی ۵۷ ساله به همراه دختر ۳۷ ساله و نوه ۵ ساله‌اش از اهالی روستای علیکان از توابع بخش انزل و ساکن منطقه الواج ارومیه بودند.

او ادامه داد: پیکر بی‌جان پدر و دختر حادثه‌دیده در دریاچه سد شهر چای از آب خارج شد و عملیات جست‌وجو توسط نیروهای امدادی برای یافتن پیکر کودک ۵ ساله ادامه دارد.

رضازاده به نقل از شاهدان عینی گفت: پدربزرگ درحالی‌که نوه خود را در استخر بادی روی آب حرکت می‌داد، استخر بادی واژگون شد و هر دو به عمق دریاچه سقوط کردند و ناپدید شدند. دختر خانواده نیز با دیدن ناپدید شدن پدر و فرزندش، وارد آب شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و خودش نیز قربانی این حادثه دلخراش شد.

حادثه در ساحل نور

در دومین حادثه که شامگاه جمعه در ساحل نور اتفاق افتاد، دو کودک ۵ و ۷ ساله در دریا غرق شدند.

ماجرا از این قرار بود که والدین این دو کودک، آنها را برای شن‌بازی در منطقه شنا ممنوع رها کرده و خودشان وارد دریا شده بودند که کودکان وارد دریا شده و غرق شدند.

مصطفی بلده‌ای، رئیس هیأت نجات غریق نور در توضیح این حادثه گفت: این دو کودک ۵ و ۷ساله که اهل بجنورد بودند، حدود ساعت ۲۰ روز جمعه در محدوده ساحل تمیشان غرق شدند و اجساد آنها حدود ساعت ۲۳ با کمک ناجیان غریق و نیروهای دریابانی کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.

او ادامه داد: خانواده این دو کودک در منطقه شنا ممنوعه با رها کردن فرزندانشان با هدف شن‌بازی در ساحل، خودشان به دریا زده بودند و حتی نیروهای نجات غریق با جت اسکی به آنها تذکر داده بودند ولی وقتی آنها به ساحل برگشتند، متوجه شدند که فرزندان‌شان مفقود شده‌اند.

کد خبر 699326 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها دریا و دریاچه شنا حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دریا و دریاچه شنا حوادث ایران استخر بادی غرق شدند دو کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمید محبوبی مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.   وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیگر خبرها

  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند