Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مطالعه‌ای در انجمن حرفه‌ای منابع انسانی دانشگاه آمریکا نشان می‌دهد که بیش از دو سوم کارمندان اداری و حرفه‌ای دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی قصد ترک شغل خود را پیش از اواسط سال ۲۰۲۳ دارند. ۶۵ درصد این کارمندان هم تصمیم دارند به طور کامل شغل‌شان را رها کنند.

نارضایتی کارکنان دانشگاه به دلیل مشکلات پرداخت حقوق، سیاست‌های غیرمنعطف در مورد دورکاری و افزایش هر روزه حجم کاری کارمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط، آموزش عالی مانند سایر بخش‌ها و سازمان‌ها به دنبال راهی برای حفظ کارمندان خود است. در حالیکه حقوق بخش آموزش عالی همیشه کمتر از صنایع بوده است؛ اما این بخش با توسل به مزایای ماموریتی و انعطاف‌پذیری نسبی‌اش کارکنان خود را حفظ می‌کرد. رقابت آموزش عالی با صنعت این روزها سخت‌تر شده، چرا که صنعت هم‌اکنون گزینه‌های کاری انعطاف‌پذیرتر، مزایای بهتر و دستمزد بالاتری به کارکنان خود پیشنهاد می‌دهد.

حقوق ناکافی دلیل اصلی دانشگاهیان برای ترک شغل

نارضایتی از حقوق‌ها در آموزش عالی از پنج سال پیش تاکنون افزایش محسوسی داشته است. به طوری‌که ۷۵ درصد از افرادی که گفته‌اند قصد دارند شغل خود را ترک کنند، حقوق را به عنوان دلیل اصلی این تصمیم اعلام کرده‌اند.

آمارهای دانشگاهی آمریکا نشان می‌دهد از سال تحصیلی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، حقوق مدیران ۳.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه فقط ۲.۹ درصد افزایش داشته است. تورم آمریکا در این مقطع زمانی ۶.۸ درصد بود که به معنای کاهش حدود ۳ درصدی سبد اقتصادی در جامعه دانشگاهی آمریکاست. برخی کارشناسان معتقدند که نرخ تجمعی ۱۵ درصدی در یک سال و نیم گذشته به این معناست که حقوق‌ها بیش از این میزان عقب افتاده است.

آموزش عالی دهه‌ها با استفاده از وفاداری کارکنان خود، حقوق کمتری به آن‌ها پرداخت می‌کرد؛ اما هم‌اکنون به نظرمی‌رسد دیگر نمی‌تواند بر این وفاداری تکیه کند.

سه هزار و ۸۱۵ نفر از دانشگاهیان آمریکا در این مطالعه شرکت کردند و معتقدند که هر چند حقوق‌شان از تورم عقب مانده‌ است؛ اما ساعت کاری‌شان بیشتر از حقوقی است که دریافت می‌کنند.

آموزش عالی در آمریکا در تاریخ این کشور به عنوان یک کارفرمای خوب شناخته می‌شده است. البته به نظر می‌رسد هم‌اکنون نمی‌توان به این دیدگاه تاریخی تکیه کرد، چرا که تصور کارمندان با شیوه‌های مورد استفاده در محل کار متفاوت است.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1151268 برچسب‌ها آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه