Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم اینکه ایران یکی از کشورهای بزرگ تولید گندم در منطقه است اما عملکرد گندم کشور، یعنی میزان تولید در هکتار، ۴۰% پایین از متوسط عملکرد منطقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی رغم اینکه ایران یکی از کشورهای بزرگ تولید گندم در منطقه است اما عملکرد گندم کشور، یعنی میزان تولید در هکتار، ۴۰% پایین از متوسط عملکرد منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد یک محصول کشاورزی به بذر، آبیاری، زمان کشت، تراکم کشت، کود دهی  و غیره وابسته است. بهبود عملکرد محصولات کشاورزی نیازمند آموزش و مهارت دهی به کشاورزان و تامین مناسب نهاده‌های کشاورزی است.

با بهبود عملکرد گندم کشور و رسیدن به متوسط منطقه علاوه بر خودکفایی این محصول، ایران به صادر کننده گندم مبدل خواهد شد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران کشاورزی کود محصولات کشاورزی برنا عملکرد گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه