Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم روستای ناریان امیدوارند با حمایت ها و نگاه ویژه دولتمردان بخشی از خسارت های آنها جبران شده و بتوانند به روزهای عادی شان بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، سیل ششم مردادماه امسال در طالقان خسارات زیادی به همراه داشت، از خانه ها تا خودروهای مردم.

یکی از روستانشینان طالقان در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ۳ هفته اقدام به شست و شوی منزلمان کرده ایم اما تمام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه می دهد؛ لوله های فاضلاب خانه ها با گرفتگی همراه شده و کسی دیگر سراغی از ما برای بازسازی خسارت ها نمی گیرد.     یکی دیگر از اهالی روستا به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ چند روزی بسیج به ما کمک می کرد اما غیر از آنها دیگر کسی به ما سر نمی زند.   وی ادامه داد: نامه نگاری ها انجام شده و وعده هایی هم داده شد اما اقدامی ندیده ایم مگر اینکه خیرین آستین همتشان را بالا بزنند.   یکی از اهالی روستای ناریان در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ارتفاع پل ناریان کم است و با بارش باران خانه ها زیر آب می روند.      سیل اخیر علاوه بر خانه ها و خودروهای مردم به هکتارها اراضی کشاورزی و باغات خسارت وارد و آنها با بدترین شکل تخریب کرد.   یکی از باغداران روستای ناریان در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ۶۰ درخت باغ من زیر خاک مانده و نمی توانم باغ را بازسازی کنم.   متاسفانه اغلب باغ ها و زمین های کشاورزی طالقان تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای قرار ندارند و همین موضوع  مردم را نگران کرده است.     فرماندار طالقان در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ خسارت وارد شده با جمع آوری فرم های ادارات مربوطه ۱۱۷ میلیارد تومان است.   مهدوی ادامه می دهد؛ عمده خسارت ها در حوزه کشاورزی و زیرساخت های عمرانی روستاها بوده و به دنبال تامین اعتبار هستیم.   وی اظهار داشت: با مصوبه هیات وزیران و تامین اعتبار، کار بازسازی آغازخواهد شد، البته لایروبی رودخانه ها در حال انجام است.     احداث سیل بندها و دیوارهای ساحلی و اجرای طرح های آبخیزداری و لایروبی کردن رودخانه ها می تواند خسارت سیل را به حداقل برساند.   مردم امیدوارند با حمایت ها و نگاه ویژه دولتمردان بخشی از خسارت های آنها جبران شده و بتوانند به روزهای عادی شان بازگردند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خسارت ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد ساختمانی در سراسر استان سمنان در دست ساخت است، تاکید کرد: تاکید دولت این است که بتوانیم این خانه‌ها را سریع‌تر تحویل مردم دهیم.

وی از نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای رفع مشکل خانه دار شدن مردم یاد کرد و افزود: سمنان پیشگام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: طرح‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان سال در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد، ابراز کرد: در شش ماهه دوم سال قبل استان سمنان توانست در شاخص نهضت ملی مسکن، رتبه دوم کشور را کسب کند که این امر نشان از عزم جدی دولت در این استان برای تکمیل خانه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه از ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار واحد سهم ایوانکی است، افزود: در نشست شورای مسکن استان تاکید ویژه ای بر ضرورت خدمت رسانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن ایوانکی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان سرریز جمعیتی استان تهران باشیم.

کد خبر 6089639

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو