Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندارمازندران با اشاره به این که مازندران در حوزه بهره مندی از بسترهای فضای مجازی بسیار پرظرفیت است، بر استفاده از تمام فرصت های این حوزه برای فعال کردن کسب و کار و توسعه اقتصادی استان تاکید کرد. ‎

به گزارش خبرنگارآریادرساری، سیدمحمود حسینی پور با عنوان اینکه حضور بالاترین مقامات مسئول در امر فضای مجازی کشور حامل پیام مشخصی است، خاطر نشان کرد: درواقع این مهم نشان از اهمیت موضوعی دارد که در استان دنبال می کینم و درعین حال نشان می دهد، اتفاقات مهمی در استان در حال رخ دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی پور، با بیان این که با هماهنگی و همدلی مدیران ارشد فضای مجازی کشور و مسئولان استان اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد، ادامه داد: در تلاشیم تا کسب و کارهایی که در بستر فضای مجازی در حال انجام است با انگیزه های بالاتری برای تعالی مازندران شکل بگیرند و فعالیت نمایند.

وی بااشاره به این که دولت بدنبال کوچک سازی و تحول اداری است، گفت: راهبرد اساسی حل مسائل این بخش، مهارت آموزی جوانان و ورود آنان به محیط کسب و کارهای امروزی و رایج در فضای دیجیتال است.

حسینی پور افزود :مقوله استارت آپی ها امروزه شرایط کسب و کار را در جهان متحول کرد و در کشور ما سالهاست که فعالیت های گسترده ای در این بخش شکل گرفته است .

استاندار با طرح این نکته که در مازندران بدنبال ایجاد پلتفرم های متعدد هستیم تا تولیدکننده بتواند محصول خود را مستقیما به فروش برساند، تصریح کرد: درپی آنیم تا بخشی از واسطه گری ها را در حوزه محصولات کشاورزی حذف کنیم چرا که جریانی در این واسطه ها شکل گرفت که متاسفانه توازن بین تولیدکننده و مصرف کننده را به هم ریخته است و رضایت تولید کننده ها و مصرف کنندگان را نشانه گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که رویکرد استان مازندران در تجارت بین الملل فعال کردن 3 بندر مهم و استراتژیک است که در مسیر کریدور شمال جنوب برای کشور اهمیت ویژه ای دارند، عنوان کرد: نقش شرکت های دانش بنیان در دست یابی به بازارهای منطقه مهم است و برآنیم تا بازاریابی را از طریق شرکت دانش بنیان و استارت آپ ها دنبال کنیم.

وی با اشاره به این که با فعال کردن حوزه گردشگری بنا داریم از تعامل با کشورهای اطراف در این راستا استفاده کنیم، گفت: جوانان لازم است در این حوزه فعالانه عمل کنند و با انگیزه بالا وارد میدان شوند.

سیدمحمود حسینی پور، اظهار کرد: فرهنگ کار دولتی باید به فرهنگ کار استارآپی در استان تبدیل گردد تا بتوانیم مجموعه جوانان استان را در مجموعه کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال فعال کنیم. بستر کار جدی و فضای جدید کسب و کار در استان فراهم است و اراده دولت بر پشتیبانی از این فضا می باشد تا جوانان بتوانند وارد فضای کسب و کار شوند.

وی اقبال 20 تا 25 میلیون گردشگر به استان را یک مزیت مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: شرکت های استارآپی باید در استان جریان سازی کنند و برنامه ما این است تا مازندران به مقصد گردشگری تبدیل شود. 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رویکرد استان مازندران در تجارت بین الملل مهم و استراتژیک فضای مجازی حسینی پور فعال کردن کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان