Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:59:51 GMT

۷ کانون یاری‌گری در بنگاه‌های اقتصادی لرستان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۱۴۳۶

۷ کانون یاری‌گری در بنگاه‌های اقتصادی لرستان ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی امروز یکشنبه در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در لرستان با بیان اینکه جامعه کار و تولید با آسیب‌های اجتماعی از قبیل شیوع مواد مخدر مواجه است که مقابله با آنها نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در محیط‌های کاری در استان یک موضوع مهم و اساسی است که همواره مورد توجه مسئولین بوده که این اداره کل با توجه به رسالتی که در این زمینه دارد همواره با پیش بینی و انجام برنامه‌هایی از قبیل فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم به کارگران و کارفرمایان در صدد پیشگیری و کاهش این نوع آسیب‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آسیب‌های اجتماعی برای کارگران را موجب ایجاد مشکلات روحی، روانی و جسمانی عنوان کرد و گفت: این آسیب‌ها در اثر فقدان اطلاعات و مشکلات فرهنگی در جامعه کارگری به وجود می‌آید که برای آگاهی بخشی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف، نیازمند تدوین برنامه‌های دقیق، زمان بندی شده هستیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های کارگری در سال ۱۴۰۰ اقدام به توزیع بسته‌های آموزشی، شناسایی افراد بهبان در ۵۳ واحد اقتصادی به عنوان همکار برای اجرای دستورالعمل‌های پیشگیری از این نوع آسیب‌ها و در نهایت برگزاری هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش در میان جامعه کارگری استان کرده ایم.

جهانی به اقدامات این اداره کل در سال جاری اشاره کرد و افزود: به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار و تولید و افزایش پوشش خدمات بهداشتی در چهار ماهه امسال ۵۶ نفر ساعت دوره آموزشی سبک زندگی سالم، فرزند پروری و پیشگیری از اعتیاد و همچنین ایجاد ایستگاههای کانون یاریگری جامعه کار تولید، تأسیس هفت واحد کانون یاریگری در بنگاههای اقتصادی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی با همکاری همه نهادهای مردمی، دستگاه‌های اجرایی استان در مدارس و در همه حوزه‌ها به ویژه فضای مجازی و همچنین اجرای برنامه‌های خانواده محور در صدا و سیما می‌تواند نقش بازدارنده در میان آحاد جامعه داشته باشد.

کد خبر 5568569

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان علی جهانی واحد تولیدی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی اربعین 1401 آمار کرونا روز خبرنگار شیوع کرونا همدان اردبیل آسیب های اجتماعی جامعه کار آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است