Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ستاد نانو، سید امیرحسین تقوی، مدیرعامل این شرکت فناور فعال در حوزه نانو فناوری توانمندی‌های این شرکت را در تولید نانوفیلترهای صنعتی دانست و گفت: نانو فیلترهای صنعتی تولید شده در این شرکت قابلیت استفاده در صنایع مختلف، از فولاد تا صنعت مواد غذایی را دارد.

تقوی، نانو فیلترهای صنعتی تولید شده را دارای کاربرد در دو بخش عنوان کرد و یادآور شد: یکی از کاربردهای این محصول در فیلتر ورودی هوا در مراکزی چون ورودی هوای توربین‌های نیروگاهی و کاربرد دیگر آن در خروجی صنایع (غبارگیرهای صنعتی) است که باعث جلوگیری از ذرات آلاینده به محیط زیست می‌شود و ما در این بخش به صورت تخصصی فعال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه استفاده از این نوع نانو فیلترها علاوه بر سلامت محیط زیست برای سلامت کارگران مفید است، خاطر نشان کرد: فیلترهای صنعتی غیر نانویی معمولا قادر به حذف ذرات بسیار کوچک نیستند، بنابراین غبارهای در حد زیر ۲٫۵ میکرون که برای سلامتی و محیط‌زیست خطرناک هستند به راحتی از این فیلترهای معمولی عبور می‌کنند، اما در فیلترهای نانویی به دلیل استفاده از نانوالیاف، ذرات زیر ۲٫۵ میکرون نیز فیلتر می‌شوند. همچنین به دلیل وجود نانوالیاف و فیلتراسیون سطحی، عمر فیلترها افزایش یافته و دیرتر اشباع می‌شوند که این موضوع موجب کاهش هزینه بخش فیلتراسیون صنایع خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت یکی از فعالیت‌های این شرکت را ارائه خدمات الکتروریسی نانوالیاف بر روی کاغذ فیلتر ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون شرکت‌های مختلفی برای انجام خدمات الکترویسی به ما مراجعه کرده‌اند، شرکت‌هایی که به دلیل حجم کم تولید یا موارد دیگر، دستگاه الکتروریسی را خریداری نکرده‌اند و به دنبال برون‌سپاری این بخش از کار هستند.

تقوی تاکید کرد: بر این اساس ما در نمایشگاه سال جاری نانو فناوری درصدد هستیم، توانمندی‌های شرکت را در حوزه خدمات الکتروریسی نانوالیاف بر روی کاغذ فیلتر به مخاطبان ارائه دهیم. ما پیش از شیوع ویروس کرونا، به سراغ ماسک‌های نانو رفته بودیم و به منظور کمک به سلامت پرسنل صنعتی در محیط‌های آلوده، ماسک‌های نانویی تولید می‌کردیم. با شیوع کرونا این نوع ماسک برای استفاده عموم نیز عرضه شد، اما در حال حاضر رویکرد اصلی ما تامین ماسک‌های نانویی برای استفاده در صنعت است. این ماسک‌ها از نفوذپذیری بالا و قابلیت تنفس‌پذیر قابل توجه برخوردار است؛ دو ویژگی که برای پرسنل در محیط کاری اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 699420 برچسب‌ها نانو تکنولوژی تکنولوژی (فناوری) دانش بنیان ماسک - سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نانو تکنولوژی تکنولوژی فناوری دانش بنیان ماسک سلامت فیلترهای صنعتی ماسک های نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد