Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@13:56:54 GMT

شهرداری بر عملکرد مجموعه‌های ورزشی تهران نظارت کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۱۷۴۲

شهرداری بر عملکرد مجموعه‌های ورزشی تهران نظارت کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری بیش از ۴۵۰ مجموعه ورزشی و ۳۰۰ زمین چمن دارد که در راستای توسعه ورزش همگانی می‌تواند مؤثر باشد، اما به دلیل نبود نظام جامع مدیریت بهره‌برداری شاهد هستیم که هر منطقه یا سازمان ورزش به صلاح‌دید خود مجموعه‌های ورزشی را با شرایط مختلف به واگذار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز_ یک‌شنبه سی‌ام مرداد ماه_ در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تدوین نظام جامع بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی تهران و بازگشایی مجموعه‌های ورزشی غیرفعال، اظهار کرد: یک سال از استقرار مدیریت جدید شهری می‌گذرد و در این مدت، شورای اسلامی شهر در راستای حمایت از شهرداری کمک‌های بسیاری کرده است و در این راستا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ با توجه به مشکلات مختلف سازمان ورزش اهتمام لازم را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری بیش از ۴۵۰ مجموعه ورزشی و ۳۰۰ زمین چمن دارد که در راستای توسعه ورزش همگانی می‌تواند مؤثر باشد، ادامه داد: اما به دلیل نبود نظام جامع مدیریت بهره‌برداری شاهد هستیم که هر منطقه یا سازمان ورزش به صلاح‌دید خود و اعمال سلیقه مجموعه‌های ورزشی را با شرایط مختلف به بهره‌برداران مختلف واگذار کرده است و این نشان می‌دهد که نظام جامع و هوشمندی برای مجموعه‌های ورزشی و نظارت بر عملکرد آنها نداریم که البته در این زمینه نامه‌ای به معاونت فرهنگی ارسال کردیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: تعیین تکلیف پارک آبی آزادگان ضرورت دارد و این مجموعه در سال ۹۴ به دلیل مستهلک شدن تجهیزات و ناایمنی تعطیل شد و در این مدت بارها فراخوان جذب سرمایه‌گذار برگزار شد، اما هیچ سرمایه‌گذاری مایل به سرمایه‌گذاری نبود، بنابراین لازم است از شهرداران تهران بخواهم که موانع تعطیلی فضاهای ورزشی را رفع و هر چه سریع‌تر نظام جامع بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی را تدوین کند.

کد خبر 598323

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری مصوبات شورای ششم زهرا شمس احسان شهردار تهران ورزش نبود نظارت گزارش عملکرد عضو شوراي شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجموعه های ورزشی بهره برداری نظام جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است

ایسنا/خراسان رضوی حسن موحدیان با بیان اینکه ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است، گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم.

حسن موحدیان با حضور در ایسنا به مناسبت روز شوراها در خصوص نقش مدیریت شهری در ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که به صورت حرفه‌ای به تیم‌داری وارد شویم اما از نظر قانونی اجازه ورود به ما ندادند.

وی بیان کرد: دیدگاهی هم وجود دارد که تیم‌داری باید در چارچوب قانون باشد تا بعد نتوانند تغییراتی ایجاد کنند؛ زیرا یک جمع هیجانی پای کار می‌آیند که اگر بعد به دلیل هزینه بالا تیم حذف شود، شهرداری با تعدادی جوان هیجانی مواجه می‌شود و امنیت به هم می‌ریزد، به همین دلیل هیات تطبیق فرمانداری از نظر قانونی این کار را تایید نکرد. ما در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم اما مشکل قانونی وجود دارد.

موحدیان با بیان اینکه ما در راستای افزایش فضای ورزشی اقدامات زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: سالن‌های ورزشی زیادی در برنامه‌های ما وجود دارد و سالن‌هایی را نیز از گذشته به اتمام رساندیم. در بخش‌های زیادی از حاشیه شهر فضای باز ورزشی را با فنس‌کشی ایجاد کردیم که مردم در حال استفاده هستند. ما امسال جام رمضان را برگزار و ۳۰۰۰ جوان و نوجوان را در شب‌های ماه مبارک درگیر کردیم. شورای ششم در ورزش عمومی و همگانی کارهای زیادی انجام داده اما به دلیل موانع قانونی در زمینه ورزش حرفه‌ای نتوانسته اقداماتی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است. در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این را قبول داریم اما این ماموریت شهرداری نیست، بلکه ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم. ۴۰ سالن ورزشی توسط شهرداری ایجاد شده و بسیاری از افراد انتظار دارند خدمات رایگان به آن‌ها ارائه دهیم. باید فکری برای قشری که گرفتار مسائل مالی هستند، بکنیم و در شورا به نتیجه‌ای برسیم تا به این قشر سالن رایگان بدهیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران