Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس به تشریح ویژه برنامه‌های سالروز جهانی مسجد در استان پرداخت.

حجت الاسلام حسین امیدی بکشنبه ۳۰ مرداد همزمان با فرارسیدن روز جهانی مسجد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) در هنگام بدو ورود به مدینه بنای مسجد قبا را به عنوان پایگاه مستحکم مسلمانان گذاشتند و در اهمیت این بنای مقدس خداوند متعال در قرآن کریم ۲۸ بار به کلمه مسجد اشاره کرده و احادیث و روایات متعددی از سوی ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نامگذاری ۲۱ اگوست به عنوان روز جهانی مسجد، افزود: به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، ۲۱ آگوست مصادف با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی روز جهانی مسجد نامگذاری شده است و هر سال در گرامیداشت این روز برنامه‌هایی برگزار می شود.

امیدی خاطرنشان کرد: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان بوده و در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) قرار می‌گیرد و از جایگاهی والا برخوردار است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد فارس تاکید کرد: تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در جامعه و زندگی مردم، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود برنامه‌های فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان مساجد می تواند در روز جهانی مسجد مورد توجه واقع شود.

او با اشاره به اینکه امروز آنچه بیشتر از ساخت فیزیکی مساجد اهمیت دارد، عمران و آبادی معنوی بیوت الهی است، گفت: ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای بر عمران معنوی مساجد تاکید داشته اند چرا که مساجد علاوه بر اینکه جایگاه ارتباط انسان با پروردگار و عبادت است، از صدر اسلام به عنوان مرکز تصمیم‌گیری ‌های مهم اجتماعی بوده است.

امیدی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری؛ عمران معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم و تبلیغ مفاهیم بلند و معارف ناب اسلامی، بهره‌گیری کامل کرد تا بتوان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

او با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس، خاطرنشان کرد: این کانون ها دارای مجوز فعالیت از ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند، هستند و در طول سال به ویژه اوقات فراغت برنامه های متنوعی در موضوع های مختلف برای همه اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می کنند و محلی امن برای خانواده ها و فرزندانشان هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اجرای برنامه های ویژه هفته جهانی مسجد، گفت: برنامه های این ایام از ۲۵ مرداد ماه با برگزاری نشست خبری با خبرنگاران و تجلیل از برنگاران حوزه مسجد آغاز شد که در این روز نشست کانون های مساجد مناطق یک و ۱۱ شیراز نیز با عنوان «ساعت همدلی» برگزار شد و سه شنبه اول شهریور ماه نیز میزبان کانون های مساجد ۲ منطقه دیگر خواهیم بود.

امیدی شرکت در همایش اصحاب مسجد را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: این نشست در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد که با حضور ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه است.

این مقام مسئول از برگزاری مراسم های بزرگداشت هفته جهانی مسجد با سخنرانی ائمه جماعات پس از نماز مغرب و عشا به همت کانون های مساجد فارس خبر داد و گفت: پیام های کوتاه حاوی سخنان مقام معظم رهبری نیز از سامانه پیامکی ستاد و گروه ها و کانال های تحت اختیار روابط عمومی به مسئولان، مدیران کانون ها و اقشار مختلف مردم ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رژیم صهیونیستی استانی فرهنگی و هنری کانون های مساجد روز جهانی مسجد فرهنگی هنری برنامه ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق