Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نشست درس‌آموخته‌های سیل امامزاده داوود(ع) با هدف تحلیل علل ریشه‌ای حادثه سیل در این منطقه، در مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان با بیان این نکته که در این جلسه نگاهمان به سمت اصلاح مدیریتی است، گفت: تلاش ما در این جلسه بررسی موضوع عملیات و مشکلاتی است که در سیل امامزاده داوود( ع) داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره  به این که سیل امامزاده داوود(ع) محدوده وسیعی را در بر نمی‌گرفت ، یادآور شد: اگر این حادثه محدوده وسیع‌تری را در بر می‌گرفت، مشکلات مدیریتی خیلی بزرگی ایجاد می‌کرد.
وی گفت: در چنین حوادثی ابتدا باید تیم ارزیاب وارد صحنه شود و یک ارزیابی اولیه انجام دهد و بر اساس گزارش این تیم، اولین اقدامات مورد نیاز ، تعداد مصدومین و منابع مورد نیاز مشخص ‌شود.
مشخص شدن برنامه‌ها، تدوین دستورالعمل تردد در صحنه حادثه ، فرماندهی واحد حادثه، توجه به نقش کلیدی EOC‌ها در کمک به مدیریت حادثه و توجه به نقش هر کدام از سازمان‌های تخصصی موضوعات دیگری بود که در این نشست به آنها اشاره شد.
نصیری در ادامه به تشریح کارکردهای سامانه هشدار سریع پرداخت و با بیان این مطلب که سامانه هشدار سریع با فهمیدن لحظه وقوع حادثه به پایان نمی‌رسد و  باید ساز و کاز محلی این سامانه‌ها نیز دیده شود، گفت: وقتی درباره کلمه هشدار سریع سخن می‌گوییم چهار مفهوم دارد که شامل دانش خطر، پایش و هشدارها، انتشار و ارتباطات و ظرفیت پاسخ می‌شود.
وی افزود: دانش خطر به این معنی است که آیا خطرها به مقدار کافی شناخته شده‌اند؟ آیا استان تهران نقشه پهنه‌بندی خطر سیل دارد؟ الگوها و روندها در این عوامل چیست؟ نقشه ها در دسترس هستند؟ در برخی موارد ما آماده هستیم اما آمادگی ما عملیاتی نیست.
وی در ادامه ضمن بررسی برنامه ملی آمادگی و پاسخ به اهمیت نقش EOC در ساختار تدوین شده اشاره کرد و گفت: EOC نباید جایی برای برگزاری جلسه باشد، بلکه در فرایند پاسخ باید نقشی کلیدی بر عهده داشته باشد.
در ادامه این نشست گزارش فنی علل وقوع حادثه سیل ارائه و در زمینه مراحل شکل‌گیری آن توضیح داده شد.
بنابراین گزارش وقوع رگبار باعث بارش 32  میلی‌متر باران در مدت زمان 30 الی 40 دقیقه شده که همین حجم بارش منجر به شکل‌گیری سیلی برق‌آسا همراه با رسوبات می‌شود.حرکت دادن اتومبیل‌های پارک شده و رسوبات و تجمع در محل ورودی کانال و در نهایت انسداد مسیر کانال در ابتدای بازاچه نیز منجر به وقوع سیل و خسارات بعدی می‌شود.
در ادامه این نشست نمایندگان سازمان‌های مختلف اجرایی نیز گزارشی از اقدامات انجام گرفته ارائه و نیز به بررسی نقاط قوت و ضعف عملیات اجرایی برای مقابله با سیل منطقه امامزاده داوود(ع) پرداختند.
در پایان نیز حامد یزدی مهر مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران،  برگزاری جلسه درس‌آموزی از سیل در منطقه امامزاده داوود(ع) را نشانه عزم جدی دستگاه‌های اجرایی برای درس گرفتن از این حادثه عنوان کرد و گفت: اگر به اقدامات انجام گرفته برای مقابله با حادثه در قالب چرخه مدیریت بحران در قبل حادثه، حین وقوع و بعد از وقوع حادثه نگاه کنیم ، دستگاه های اجرایی تا آنجا که وظایف قانونی‌شان بود، به وظایف خود عمل کردند.
به گفته وی مشکل نه در اتخاذ تصمیمات که در نقص در انتقال تصمیمات ستاد به بدنه اجرایی نهفته بود که باید برای رفع آن اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیل امامزاده داوود ع مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد

سیدمحمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم