Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۴ تا ۲۶ مردادماه در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد که آزادکاران جوان کشورمان توانستند با سه نشان طلا، یک نقره و چهاربرنز به جایگاه نخست جهان برسد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، سبحان یاری آزادکار کرمانشاهی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک از سد برایدیو تامپسون از آمریکا گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر اویج بکایر از ترکیه را مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۶ از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یاری در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر موشق مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

طلای یاری در حالی به دست آمد که او سال گذشته و در جهانی جوانان جهان در اوفا روسیه عملکرد ضعیفی داشت.

سبحان یاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: امسال دومین تجربه خود را در آوردگاه جهانی جوانان کسب کردم. سال گذشته با توجه به قرعه‌ آسانی که داشتم نتوانستم آنطور که شایسته بود، توانایی خود را به نمایش بگذارم و حذف شدم.

وی بیان کرد: تجربه سال گذشته امسال پاشنه آشیل برای من شد و درس‌های بزرگی از آن گرفتم. رقابت‌های جهانی بلغارستان از لحاظ کیفی و فنی بسیار بالا بود و حریفانی که در این رویداد حضور داشتند با تمام ظرفیت در این آوردگاه جهانی شرکت داشتند. در دور نخست به قرعه استراحت خوردم و پس از آن نیز کشتی‌گیران آمریکا، ترکیه، گرجستان و ارمنستان را از پیش برداشتم ولی در مجموع این رقابت‌ها از سطح و کیفیت خوبی برخوردار بود.

دارنده مدال طلای ۷۹کیلوگرم جوانان جهان به رقابت حساس با تامپسون آمریکایی نیز پرداخت و گفت: برای این رقابت محسن کاوه و کادر فنی آنالیز خوبی از حریفم داشتند و توانستند نکات ارزشمندی را به من ارائه دهند. مبارزه با حریف آمریکایی در واقع نخستین مبارزه من این در بلغارستان بود و باعث شد تا در آخرین رقابت تمام تلاش خود را برای کسب مدال طلا دوچندان کنم.

یاری همچنین در خصوص غیبت روسیه در رقابت‌های جهانی، توضیح داد: به طور قطع کشتی‌گیرانی که در این رویداد شرکت داشتند از بهترین‌های جهان بودند. دوست داشتم تا در این رقابت‌ها کشتی‌گیران روسی در آن حضور داشتند ولی نبود آنان در بلغارستان هیچ تاثیری در کسب مدالم نداشت بلکه تمام تلاش خود را داشتم تا دست پر از این آوردگاه جهانی برگردم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی بزرگسالان و حضور در المپیک است و در این مسیر تمام تلاش خود را خواهم کرد. به طور قطع این طلا می‌تواند شروعی برای موفقیت من به حساب آمده تا انگیزه لازم را کسب کنم. برای موفقیتم از تلاش‌های رضا افضلی و احسان امینی مربیان کرمانشاهی بسیار قدردان هستم چرا که امینی برای موفقیت من از سنین پایه تلاش به‌سزایی داشت.

دارنده مدال طلای جوانان جهان ضمن گلایه از معیشت ورزشکاران اظهار کرد: زمانی که در آسیا و جهانی مدال طلا را برای استانم کسب کردم حتی برای این موفقیت مسوولان استانی و رییس اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه بامن تماسی نگفتند. مهم‌ترین خواسته من فراهم شدن اشتغال است.

وی گفت: باید اذعان کنم که با توجه به اینکه وضع مالی بسیاری از ورزشکاران ایده‌آل نیست، نیاز است مسئولان استان نسبت به معیشت و اشتغال آنان توجه جدی داشته باشند.

برچسب‌ها محسن کاوه کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا فدراسیون کشتی رضا افضلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن کاوه کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا محسن کاوه کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا فدراسیون کشتی رضا افضلی جوانان جهان مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود

حسین مرتضی، تحلیلگر لبنانی و مطرح جهان عرب در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا انتفاضه دانشجویی اخیر در دانشگاه‌های آمریکا را که در اعتراض به سیاست‌های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته شوک بزرگی برای دولت واشنگتن دانست که به دنبال تطهیر این رژیم از جنایات شنیع آن در غزه است و این انتفاضه را نخستین سنگ بنا در مسیر آگاهی جوانان آمریکایی دانست.

دریافت 58 MB

خبرنگار و مترجم: منصوره حسنی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی   

دیگر خبرها

  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • کاوه: برخی‌ها دوست ندارند کشتی موفق باشد/ بروکس حریف آسانی نیست +فیلم
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد
  • پینگ پنگ باز قدرتمند چین تایپه‌ حریف نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود