Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد همتیان، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به محوریت تأمین برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی سمنان برگزار شد، بر الزام اجرای قانون در تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به ماده ۸۱ قانون گفت: طبق ماده ۸۱ (اصلاحی ۱۴۰۱) وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف هستند تا نسبت به تأمین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های علم و فناوری تا درب واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز موظف است تا اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی به این منظور پیش‌بینی کند.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: شرایط نباید به‌گونه‌ای باشد که واحدهای تولیدی بعد از سرمایه‌گذاری با مجموعه فراتر از قانون مواجه شوند.

شرکت برق همکاری کند

مهدی رحمانیان، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در این نشست گفت: شرکت شهرک‌ها خدمات خاص به واحدهای صنعتی مستقر ارائه می‌کند و طبق قوانین مشارکت ۶۰ درصدی شرکت شهرک‌ها و ۴۰ درصدی شرکت برق باید اجرا شود؛ اما متأسفانه شرکت برق همکاری لازم را در این زمینه ندارد.

وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یک سازمان متقاضی از سوی دستگاه‌ها است و مواردی مانند تأمین آب، برق، گاز و به‌طور خلاصه اقداماتی که باید سرمایه‌گذار انجام دهد را این شرکت انجام می‌دهد.

فرامرز محبوبی، مشاور صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست بیان کرد: قوانین باید اجرا شود؛ تفسیرها توسط سازمان‌های متولی بسیار هزینه‌بر است.

وی گفت: چرا باید یک واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه پست برق بدهد؛ درصورتی‌که قانون مکلف کرده که زیرساخت‌های انرژی باید درب کارخانه در شهرک صنعتی تحویل داده شود.

همچنین در این نشست نحوه مشارکت و ارائه خدمات به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان توسط متولیان موردبحث و مذاکره قرار گرفت.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی سمنان دبیر اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان برق سمنان شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان مهدی رحمانیان دبیر اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان شهرک های صنعتی استان مستقر در شهرک ها شرکت شهرک ها استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی