Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاهو نیوز با اشاره به نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، دو ماه مانده به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، از بهبود جایگاه دموکرات‌ها در مقایسه با جمهوری‌خواهان و افزایش شانس پیروزی حزب حامی جو بایدن در این انتخابات خبرداد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست، در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می دهد پس از ماه‌ها اشتباه، مصیبت و بدشانسی، «جو بایدن» و هم حزبی هایش حالا منتظر خبرهای بهتری در آستانه انتخابات میان دوره ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری یاهو نیوز در مطلبی با عنوان «نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دموکرات‌ها احتمالا در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ پیروز می شوند. آیا شما آن را قبول دارید» آورده است: به نظر می رسد قوانین مربوط به سقط جنین، تغییرات آب و هوایی، طرح محبوب کاهش قیمت دارو، کاهش قیمت بنزین و افزایش مشکلات حقوقی برای «دونالد ترامپ» که در صورت ورود به انتخابات، رقیب سرسختی برای رئیس جمهوری دموکرات در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، شانس بایدن را افزایش داده است. ضمن آنکه نتایج جدیدترین نظرسنجی ها، حاکی از کسب جایگاه بهتری برای دموکرات ها در رقابت های کلیدی سراسر کشور است.  

این رسانه آمریکایی در ادامه با طرح این سوال که آیا این امر برای پیروزی دموکرات ها در انتخابات نوامبر پیش رو کفایت می کند؟، خاطرنشان کرده است: تا پیش از این نتایج نظرسنجی ها حاکی از سقوط محبوبیت بایدن به یک جایگاه تاریخی در مقایسه با سایر روسای جمهوری آمریکا بود و از شانس کم حزب وی برای انتخابات میان دوره ای پاییز خبر می داد. اما بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی پایگاه سنجش داده ها FiveThirtyEight، احتمالا دموکرات ها برنده میدان خواهند بود.

به نوشته یاهو نیوز، نگاهی به الگوی حاکم بر انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، ۱۹ انتخابات میان دوره ای در این کشور برگزار شده که از این میان در ۱۶ مورد حزب رئیس جمهور دستکم پنج کرسی مجلس را از دست داده است؛ یعنی همان تعداد کرسی که جمهوری خواهان امسال می توانند با بدست آوردنش بار دیگر اکثریت را بدست آورند.

از طرفی، باتوجه به تجربه نتایج انتخابات میان دوره ای سالهای گذشته، احتمال شکست دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان ۸۴ درصد است. زیرا آمریکایی ها در بیشتر موارد در انتخابات میان دوره ای علیه رئیس جمهوری رای می دهند.

از سوی دیگر، با در نظر گرفتن وضعیت کنونی حاکم بر آمریکا از جمله سطح پایین محبوبیت بایدن به عنوان بدترین رئیس جمهوری تاریخ مدرن آمریکا و تورم نجومی در این کشور که به بالاترین سطح از دهه ۱۹۸۰ تاکنون رسیده و فاجعه ای را برای دموکرات ها رقم زده است، تا پیش از این شانس حزب حاکم برای پیروزی در انتخابات اندک برآورد شده بود. با این وجود نظرسنجی های جدید چیز دیگری می گوید.

بر اساس نتایج نظرسنجی پایگاه سنجش داده های FiveThirtyEight، در ماه گذشته، میانگین مخالفت با بایدن بیش از دو امتیاز کاهش یافته و همزمان محبوبیت وی نزدیک به سه امتیاز رشد داشته است. هرچند این میزان، تاثیر چندانی در وضعیت بایدن نداشته و مقبولیت خالص وی دستکم باید ۱۶ امتیاز دیگر رشد کند.

این رسانه با اشاره به دو ماه باقی مانده تا انتخابات میان دوره ای می افزاید: از آنجاکه اکثر رای دهندگان هنوز کاملا هماهنگ نشده اند و دموکرات‌ها باید آرای عمومی ملی را دستکم با چند درصد اختلاف بدست آورند تا کرسی های مجلس را از دست ندهند، می توانند شانس خود را بهبود بخشند.

براساس این گزارش، برای رسیدن به این آستانه، دموکرات ها هنوز راه درازی در پیش دارند. آنها در حال حاضر به طور میانگین نیم امتیاز از جمهوری خواهان پیش هستند و شانس خوبی برای پیروزی دارند و با توجه به مدل پیش بینی FiveThirtyEight، که شانس حزب جمهوری خواه برای بدست آوردن اکثریت ۷۷ درصد است و احتمال پیروزی آنها در ۱۰ ماه گذشته کاهش یافته، می توان گفت دموکرات ها شرایط مناسبی برای پیروزی دارند.    

یاهو نیوز با اشاره به اینکه شخص «میچ مک کانل» به عنوان رهبر اکثریت سنا اذعان کرده است که یکی از دلایل کاهش احتمال پیروزی جمهوری خواهان نبود نامزد مناسب برای حزب است، تشریح کرده است که نامزدهای این حزب که همگی مورد تایید ترامپ بودند، تاکنون عملکرد ضعیفی در رقابت ها نشان داده اند.  

براساس آخرین پیش بینی پایگاه نظرسنجی FiveThirtyEight حزب جمهوری‌خواه از حمایت ۳۷ درصدی در مقایسه با ۶۳ درصد حمایت از دموکرات ها برخوردار است.

نظرسنجی یاهو نیوز با همکاری پایگاه افکار سنجی YouGov نیز نشان می دهد رای دهندگان دموکرات نگران روی کار آمدن دوباره ترامپ هستند. ۷۲ درصد از آنها می گویند که یک دوره دیگر ترامپ بدترین اتفاقی است که می تواند برای آمریکا بیفتد و بسیاری نیز بر این عقیده هستند که «دموکراسی» مهم ترین اولویت آنها برای رای دادن در انتخابات پیش روی نوامبر است.

این رسانه در پایان تاکید دارد که هنوز دو ماه تا انتخابات میان دوره ای باقی مانده و دموکرات ها باید منتظر بمانند و ببینند با توجه به الگوی حاکم بر انتخابات میان دوره ای از زمان جنگ جهانی دوم، آیا اوضاع می تواند برای بایدن برخلاف معمول رقم بخورد. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا انتخابات میان دوره ای جمهوری خواهان دموکرات ها برای پیروزی نشان می دهد نظرسنجی ها یاهو نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از اعضای حزب دموکرات از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به رفح شود.

پایگاه خبری الجزیره بامداد پنجشنبه گزارش داد که ۵۷ نماینده حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای از بایدن خواستند هر اقدامی را برای منصرف کردن نتانیاهو از حمله همه جانبه به رفح انجام دهد.

نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا در پیامی به جو بایدن نگرانی خود را نسبت به حمله به شهر رفح که بیش از یک میلیون آواره در آن هستند و فاجعه انسانی ناشی از آن ابراز کردند.

آنها همچنین از دولت آمریکا خواستند تمامی ابزارهای در اختیار خود را برای این تضمین به کار بگیرد که همه استفاده‌کنندگان از کمک‌های آمریکایی باید به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه پایبند باشند.

کد خبر 6094788

دیگر خبرها

  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!