Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امان الله طوقی ظهر امروز در نشست ستاد کشت پاییزه که در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان  با حضورمدیران ستادی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، مدیران جهاد کشاورزی منطقه و جمعی از مدیران کل ادارات وابسته بخش کشاورزی استان  برگزار شد، گفت: کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

این مسؤول انجام کشت به موقع محصولات و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات ضروری برشمرد و از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی گفت: توسعه کشت های قراردادی، گیاهان دارویی و زینتی کم آب بر واقتصادی،  کشت های گلخانه ای و توسعه ارقام تجاری و بازار پسند وتکمیل زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی در اولویت سال زراعی در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

گفتنی است در سال زراعی گذشته ١٢٠ هزار هکتار به زیر کشت محصولات زراعی بوده است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت جایگزین کشت پاییزه سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی کشت محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج